Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Företag i sociala medier

Lieskoski, Johan (2013)

 
Avaa tiedosto
Lardomsprov - Johan Lieskoski.pdf (231.3Kt)
Lataukset: 


Lieskoski, Johan
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053112196
Tiivistelmä
I detta lärdomsprov gås igenom varför företag använder sig av sociala medier, och vilken nytta de har av det, samt varför flera företag inte har så stor nytta av det. I teoridelen kommer jag mest att beskriva de olika formerna av sociala medier och fakta och undersökningar som gjorts omkring dem. I den praktiska delen har jag försökt sammanställa statistik på, vilka medier som företag använder sig av, hur bra företag har lyckats och hur det kommer att se ut i framtiden.
Orsaken varför jag valde detta till ämne för mitt slutarbete är, att det är en väldigt stor sak för både fritid och arbete och för att jag började undra över alla ”följ efter oss på dessa sociala medier”. Nu för tiden har de flesta tillgång till Internet och många är också medlemmar i olika sociala medier för antingen fritid, arbete eller båda, så jag tänkte att det vore intressant att se om företagen får något ut av att vara med i social media, om det är bortkastad tid eller är det bara för att alla andra gör det.
Resultaten visade sig vara ganska varierande, men kort sagt så har de flesta företag som använder sig av sociala medier nytta av dem, men flera företag lyckas inte så bra heller för att de inte använder dem på rätt sätt.
 
This thesis describes why businesses make use of social media and what they get out of it, as well as why some businesses might avoid them altogether. In the theory part of the thesis, I will start with describing social media that exists, give some facts on the whole thing and show something of what previous surveys have found out. In the empirical part, I have tried to put together some statistics on how social media is used by businesses, how well they have succeeded so far and how it might look in the future.
The reason I chose this subject was because it is a huge thing for both work and spare time, also because I got curious over all the “follow us on these social media”. Nowadays most people have access to the Internet and many are already part of social media for work, spare time or both, so I thought it would be interesting to see if the businesses get something out of it, if it is just a waste of time or if they do it just because others do.
The results were quite varied, but most businesses are quite successful in using social media, but there are also a lot of businesses that fail at using social media properly.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste