Lumilautailun lumo - hurmoskoukku vai kuluttamisen loukku
Timonen, Henna (2013)
Timonen, Henna
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913579
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060913579
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön kuluttajatutkimus on tehty yhteistyössä
Outdoor Median omistaman Slammer-lumilautailulehden kanssa.
Kuluttajatutkimus on suunnattu Slammer-lehden lukijoille. Se on toteutettu
sähköisenä, strukturoituna ja määrällisenä kyselytutkimuksena 11/12/2012-
15/01/2013.
Tutkimuksen tavoitteena on kerätä tietoa Slammer-lehden lukijoiden
kuluttajakäyttäytymisestä. Tutkimustiedon avulla yritys voi kehittää
yhteistyösopimuksia lehden yhteistyökumppaneiden kanssa. Tutkimuksella
selvitetään lumilautailua harrastavien Slammer-lehden lukijoiden taustatietoja,
kuluttajakäyttäytymistä ja vapaa-ajan viettoa lumilautailun parissa.
Tutkimus osoittaa, että lehden lukijat ovat kuluttajina enemmän säästäväisiä ja
harkitsevia ja jakavat aktiivisesti omaa tietoaan ja kokemuksiaan käyttämistään
tuotteista. Tuotteiden laatu- ja ulkonäköominaisuudet ovat lukijoille tärkeitä,
mutta lumilautailussa kauden muoti-ilmiöt eivät ensimmäisenä vaikuta heidän
kulutuspäätöksiin tai pukeutumistyyliin.
Outdoor Median omistaman Slammer-lumilautailulehden kanssa.
Kuluttajatutkimus on suunnattu Slammer-lehden lukijoille. Se on toteutettu
sähköisenä, strukturoituna ja määrällisenä kyselytutkimuksena 11/12/2012-
15/01/2013.
Tutkimuksen tavoitteena on kerätä tietoa Slammer-lehden lukijoiden
kuluttajakäyttäytymisestä. Tutkimustiedon avulla yritys voi kehittää
yhteistyösopimuksia lehden yhteistyökumppaneiden kanssa. Tutkimuksella
selvitetään lumilautailua harrastavien Slammer-lehden lukijoiden taustatietoja,
kuluttajakäyttäytymistä ja vapaa-ajan viettoa lumilautailun parissa.
Tutkimus osoittaa, että lehden lukijat ovat kuluttajina enemmän säästäväisiä ja
harkitsevia ja jakavat aktiivisesti omaa tietoaan ja kokemuksiaan käyttämistään
tuotteista. Tuotteiden laatu- ja ulkonäköominaisuudet ovat lukijoille tärkeitä,
mutta lumilautailussa kauden muoti-ilmiöt eivät ensimmäisenä vaikuta heidän
kulutuspäätöksiin tai pukeutumistyyliin.