Liiketoimintasuunnitelma B-to-B-yritykselle
Syysmäki, Henna (2013)
Syysmäki, Henna
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621393
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tarkastelee uuden liikeidean rakentamista liiketoimintasuunnitelmaksi. Työllä ei ole toimeksiantajaa, vaan teen liiketoimintauunnitelman itselleni mahdollista tulevaisuuden yritystäni varten. Työn tavoitteena on selvittää mitä tietoa liiketoimintasuunnitelmassa tulee olla muun muassa liikeideasta, yrittäjästä ja markkinoinnista.
Työn teoriaosuudessa keskitytään liikeideaa, liiketoimintasuunnitelmaan ja b-to-b-palvelujen markkinointiin. Kerron mitä liiketoimintasuunnitelmassa kuuluu olla, mitä on b-to-b-markkinointi ja mitä liikeidea käsitteenä tarkoittaa.
Toiminnallisessa osassa kerroin oman, liitteenä olevan, liiketoimintasuunnitelmani rakentamisesta ja mitä ongelmia kohtasin sitä tehdessäni. Suunnitelmassa on myös swot-analyysi omasta liikeideastani ja markkinoinnin suunnittelua.
Työssä selvisi, että liiketoimintasuunnitelma on hyvin laaja ja sitä varten pitää miettiä kaikki pieniä yksityiskohtia myöten. B-to-b- palvelujen markkinoinnissa painotettiin todella paljon palvelun laatuun ja sen merkitykseen.
Työn teoriaosuudessa keskitytään liikeideaa, liiketoimintasuunnitelmaan ja b-to-b-palvelujen markkinointiin. Kerron mitä liiketoimintasuunnitelmassa kuuluu olla, mitä on b-to-b-markkinointi ja mitä liikeidea käsitteenä tarkoittaa.
Toiminnallisessa osassa kerroin oman, liitteenä olevan, liiketoimintasuunnitelmani rakentamisesta ja mitä ongelmia kohtasin sitä tehdessäni. Suunnitelmassa on myös swot-analyysi omasta liikeideastani ja markkinoinnin suunnittelua.
Työssä selvisi, että liiketoimintasuunnitelma on hyvin laaja ja sitä varten pitää miettiä kaikki pieniä yksityiskohtia myöten. B-to-b- palvelujen markkinoinnissa painotettiin todella paljon palvelun laatuun ja sen merkitykseen.