Verkkokauppa koira-alalle : Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma perustettavalle yritykselle
Ekblom, Susanna (2014)
Ekblom, Susanna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402122240
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402122240
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittavalle verkkokaupalle. Yritys tulee toimimaan koira-alalla myyden tuotteita ja palveluja. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millä edellytyksillä verkkokaupasta saadaan kannattava ja täsmentää yrityksen toimintaa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, joka koostui kahdesta osasta, työn raportista sekä liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmasta. Työn teoreettinen viitekehys koostui verkkokaupan liiketoiminnasta ja yrityksen liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmista.
Teoriaosuudessa käsiteltiin myös verkkokaupan markkinointia.
Työn tuloksena syntyi liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittavan yrityksen avuksi. Suunnitelmien avulla yritys voi hakea starttirahaa ja rahoitusta toiminnan aloittamiseksi.
Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmista tuli kattavat ja todenmukaiset yrityksen tarpeisiin. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että suunnitelmat soveltuvat laajuudeltaan verkkokaupan perustamiseen ja päätösten tueksi. Seuraavaksi yritysideasta keskustellaan alan asiantuntijoiden kanssa, ja se jalostetaan toimintakelpoiseksi yritykseksi.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, joka koostui kahdesta osasta, työn raportista sekä liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmasta. Työn teoreettinen viitekehys koostui verkkokaupan liiketoiminnasta ja yrityksen liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmista.
Teoriaosuudessa käsiteltiin myös verkkokaupan markkinointia.
Työn tuloksena syntyi liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelma aloittavan yrityksen avuksi. Suunnitelmien avulla yritys voi hakea starttirahaa ja rahoitusta toiminnan aloittamiseksi.
Liiketoiminta- ja markkinointisuunnitelmista tuli kattavat ja todenmukaiset yrityksen tarpeisiin. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että suunnitelmat soveltuvat laajuudeltaan verkkokaupan perustamiseen ja päätösten tueksi. Seuraavaksi yritysideasta keskustellaan alan asiantuntijoiden kanssa, ja se jalostetaan toimintakelpoiseksi yritykseksi.