TR-Kaluste Oy:n asiakastyytyväisyystutkimus
Mustonen, Teemu (2022)
Mustonen, Teemu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113805
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113805
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää toimeksiantajayritys TR-Kaluste Oy:n asiakastyytyväisyyden nykyinen tila. TR-Kaluste Oy on huonekalujen jälleenmyyntiin keskittynyt yritys, joka sijaitsee Vantaan Porttipuistossa. Yrityksen asiakastyytyväisyyttä on viimeksi tutkittu vuonna 2005 tehdyssä asiakastyytyväisyystutkimuksessa, jonka pohjalta tämä tutkimus on tehty. Asiakastyytyväisyyden nykyisen tilan selvittämisen lisäksi tässä työssä vertaillaan aikaisemmin tehdyn ja uuden tutkimuksen tuloksia keskenään.
Tämä asiakastyytyväisyystutkimus on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Asiakastyytyväisyyttä selvitettiin asiakastyytyväisyyskyselyä käyttäen, josta tehtiin paperinen kyselylomake myymälässä täytettäväksi ja sähköinen kyselylomake verkossa täytettäväksi. Kyselylomake luo-tiin aikaisemmin tehdyssä tutkimuksessa käytetyn kyselylomakkeen pohjalta, että tutkimusten välinen vertailu onnistuisi. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin 1.4.2022–24.4.2022.
Asiakastyytyväisyyskyselystä saatuja tietoja tutkittiin ja analysoitiin, jonka perusteella selvisi, että TR-Kaluste Oy:n asiakastyytyväisyyden tila on erittäin hyvä. Asiakkaat ovat tutkimuksen perusteella tyytyväisiä yrityksen palvelun- sekä tuotteiden laatuun. Tutkimusten välisestä vertailusta selvisi, että yrityksen asiakastyytyväisyyden tila ei ole merkittävästi muuttunut aikaisemmasta asiakastyytyväisyystutkimuksesta.
Tämä asiakastyytyväisyystutkimus on kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Asiakastyytyväisyyttä selvitettiin asiakastyytyväisyyskyselyä käyttäen, josta tehtiin paperinen kyselylomake myymälässä täytettäväksi ja sähköinen kyselylomake verkossa täytettäväksi. Kyselylomake luo-tiin aikaisemmin tehdyssä tutkimuksessa käytetyn kyselylomakkeen pohjalta, että tutkimusten välinen vertailu onnistuisi. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin 1.4.2022–24.4.2022.
Asiakastyytyväisyyskyselystä saatuja tietoja tutkittiin ja analysoitiin, jonka perusteella selvisi, että TR-Kaluste Oy:n asiakastyytyväisyyden tila on erittäin hyvä. Asiakkaat ovat tutkimuksen perusteella tyytyväisiä yrityksen palvelun- sekä tuotteiden laatuun. Tutkimusten välisestä vertailusta selvisi, että yrityksen asiakastyytyväisyyden tila ei ole merkittävästi muuttunut aikaisemmasta asiakastyytyväisyystutkimuksesta.