Asiakastyytyväisyyskysely Red Events Oy:lle
Kauranen, Tuuli (2013)
Kauranen, Tuuli
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520206
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520206
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli saada tietoa Red Events Oy:n asiakastyytyväisyydestä ja vertailla saatuja tuloksia vuonna 2009 toteutettuun samanlaiseen kyselyyn. Asiakastyytyväisyyskyselyn ohella tehtiin kysely toimeksiantajan potentiaalisille asiakkaille. Tutkimuskysymyksinä olivat: Ovatko nykyiset asiakkaat tyytyväisiä vai tyytymättömiä? Mitä eroja on aikaisempiin kyselystä saatuihin tuloksiin? Miksi potentiaaliset asiakkaat eivät ole käyttäneet palveluita?
Teoreettinen viitekehys keskittyi asiakastyytyväisyyteen ja siihen vaikuttaviin asioihin. Teoriassa aiheina oli mm. asiakaspalvelun merkitys, hyvän asiakaskokemuksen vaikutus ja asiakas-suhdemarkkinointi.
Tutkimus toteutettiin kyselynä ja se lähetettiin sähköpostitse yrityksen valituille asiakasryhmille. Sähköposti sisälsi linkin, jonka kautta asiakas pystyi vastaamaan kyselyyn helposti. Kyselyn tulokset kertoivat, että Red Events Oy:n asiakastyytyväisyyden taso on hyvä ja se on pysynyt samana kuin vuonna 2009. Asiakkaat olivat tyytyväisimpiä saamaansa palveluun, mutta kehitettävää olisi vuokrahenkilöstön ammattitaidossa sekä toiminnan sujuvuudessa. Toimeksiantajan potentiaalisille asiakkaille osoitetun kyselyn perusteella tulee tuloksista ilmi, että yrityksen tulisi verkostoitua vielä paremmin.
Teoreettinen viitekehys keskittyi asiakastyytyväisyyteen ja siihen vaikuttaviin asioihin. Teoriassa aiheina oli mm. asiakaspalvelun merkitys, hyvän asiakaskokemuksen vaikutus ja asiakas-suhdemarkkinointi.
Tutkimus toteutettiin kyselynä ja se lähetettiin sähköpostitse yrityksen valituille asiakasryhmille. Sähköposti sisälsi linkin, jonka kautta asiakas pystyi vastaamaan kyselyyn helposti. Kyselyn tulokset kertoivat, että Red Events Oy:n asiakastyytyväisyyden taso on hyvä ja se on pysynyt samana kuin vuonna 2009. Asiakkaat olivat tyytyväisimpiä saamaansa palveluun, mutta kehitettävää olisi vuokrahenkilöstön ammattitaidossa sekä toiminnan sujuvuudessa. Toimeksiantajan potentiaalisille asiakkaille osoitetun kyselyn perusteella tulee tuloksista ilmi, että yrityksen tulisi verkostoitua vielä paremmin.