LIIKETOIMINNAN KEHITTÄMINEN : Case: Cafe Palovartija
Kemppainen, Tiina (2007)
Kemppainen, Tiina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002031836
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002031836
Tiivistelmä
Yritykset toimivat nykyaikana jatkuvan muutospaineen alla. Muutospaine pakottaa yritykset kehittämään
toimintaansa, sillä toiminnoissaan jähmettyneet yritykset karsiutuvat hyvin usein kilpailukentältä.
Opinnäytetyö käsittelee liiketoiminnan kehittämistä Sotkamon Vuokatinvaaralla sijaitsevassa Cafe Palovartijassa.
Kahvilan omistaa Huippupaikat Oy Vuokatinrinteet. Kesäkahvilan merkitys kolme hiihtokeskusta
käsittävälle Huippupaikat Oy:lle on lähinnä imagollinen. Kahvilan toiminnalle ei ole tämän vuoksi
asetettu suuria odotuksia tai vaatimuksia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella ja kehittää Cafe Palovartijan toimintaa. Ensimmäisenä tavoitteena
oli kehittää kahvilan tunnettuutta ja myyntiä kesän 2007 aikana. Toisena tavoitteena oli analysoida
kahvilan toimintaa ja esittää kehitysehdotuksia tuleville kesille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa on kaksi pääteemaa. Ensimmäinen osa käsittelee kehityshankkeen toteuttamista
yrityksessä. Teorian toinen osa käsittelee yrityksen markkinoinnin kehittämistä mainonnan
kehittämisen näkökulmasta.
Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi Cafe Palovartijassa kesän 2007 aikana toteutetut kehittämiseen
tähdänneet toimenpiteet sekä saadut tulokset.
toimintaansa, sillä toiminnoissaan jähmettyneet yritykset karsiutuvat hyvin usein kilpailukentältä.
Opinnäytetyö käsittelee liiketoiminnan kehittämistä Sotkamon Vuokatinvaaralla sijaitsevassa Cafe Palovartijassa.
Kahvilan omistaa Huippupaikat Oy Vuokatinrinteet. Kesäkahvilan merkitys kolme hiihtokeskusta
käsittävälle Huippupaikat Oy:lle on lähinnä imagollinen. Kahvilan toiminnalle ei ole tämän vuoksi
asetettu suuria odotuksia tai vaatimuksia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella ja kehittää Cafe Palovartijan toimintaa. Ensimmäisenä tavoitteena
oli kehittää kahvilan tunnettuutta ja myyntiä kesän 2007 aikana. Toisena tavoitteena oli analysoida
kahvilan toimintaa ja esittää kehitysehdotuksia tuleville kesille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa on kaksi pääteemaa. Ensimmäinen osa käsittelee kehityshankkeen toteuttamista
yrityksessä. Teorian toinen osa käsittelee yrityksen markkinoinnin kehittämistä mainonnan
kehittämisen näkökulmasta.
Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi Cafe Palovartijassa kesän 2007 aikana toteutetut kehittämiseen
tähdänneet toimenpiteet sekä saadut tulokset.