Asiantuntijapalvelujen myynnin ja markkinoinnin kehittäminen
Ranta, Tommi (2014)
Ranta, Tommi
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810685
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810685
Tiivistelmä
Monen asiantuntijayrityksen ongelmana on usein joko markkinoinnin ja myynnin toimimattomuus tai niiden erillisyys, jolloin markkinointi ei tue kunnolla myyntiä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, miten organisaatio voi kehittää asiantuntijapalvelujen myyntiä ja markkinointia sekä niiden integrointia. Tämän pohjalta luodaan kohdeorganisaatiolle myynti- ja sisältömarkkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena on kehittää sen myyntiä ja markkinointia.
Markkinoinnissa keskitytään pääasiassa digitaaliseen sisältömarkkinointiin sekä tapahtumamarkkinointiin, joka toimii hyvin asiantuntijayrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyö tehtiin myös kehittämään opinnäytetyön tekijän toimintaa työssään myynnissä ja markkinoinnissa.
Lähdeaineistona on pyritty käyttämään mahdollisimman kattavasti sekä kirjoja, että sähköisiä lähteitä. Digitaalisen markkinoinnin ja sähköisten medioiden jatkuvan muutoksen vuoksi ajantasaisin tieto on usein tarjolla nimenomaan digitaalisista lähteistä, kuten alan asiantuntijoiden kirjoittamista digitaalisista artikkeleista ja blogiteksteistä.
Markkinoinnissa keskitytään pääasiassa digitaaliseen sisältömarkkinointiin sekä tapahtumamarkkinointiin, joka toimii hyvin asiantuntijayrityksen markkinoinnissa.
Opinnäytetyö tehtiin myös kehittämään opinnäytetyön tekijän toimintaa työssään myynnissä ja markkinoinnissa.
Lähdeaineistona on pyritty käyttämään mahdollisimman kattavasti sekä kirjoja, että sähköisiä lähteitä. Digitaalisen markkinoinnin ja sähköisten medioiden jatkuvan muutoksen vuoksi ajantasaisin tieto on usein tarjolla nimenomaan digitaalisista lähteistä, kuten alan asiantuntijoiden kirjoittamista digitaalisista artikkeleista ja blogiteksteistä.