5G-teknologia asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen näkökulmista : Laadullinen tutkimus
Storbjörk, Oscar (2021)
Storbjörk, Oscar
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110421997
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110421997
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Yritys X. Tavoitteena oli tutkia, millainen asiakastyytyväisyys ja asiakaskokemus asiakkailla on, kun he käyttävät Yritys X:n palveluita. Asiakaskokemus on osa Yritys X strategiaa, ja siksi tutkittiin miten teknologia vaikuttaa näihin kokemuksiin.
Opinnäytetyön tietoperustassa perehdytään teemoihin asiakastyytyväisyyden merkitys yritykselle, palvelun laatu, asiakaskokemukset, 4G- ja 5G-teknologiat, asiakaslähtöisyys, sekä miten yritys voi parantaa asiakaskokemusta.
Tutkimus toteutettiin valtakunnallisesti laadullisena tutkimuksena. Haastattelut toteutettiin puhelimitse valitulle kohderyhmälle. Haastattelut tehtiin toukokuussa 2021. Yritys X voi käyttää opinnäytetyön tuottamaa informaatiota liiketoimintastrategiansa tukena parantaakseen palvelujaan.
Yritys X sai hyödyllistä tietoa siitä, millaisia asiakaskokemuksia yrityksen asiakkailla on, ja minkälainen vaikutus uudella teknologialla on asiakkaisiin. Tulokset olivat hyviä ja Yritys X pystyy hyödyntämään tuloksia tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön tietoperustassa perehdytään teemoihin asiakastyytyväisyyden merkitys yritykselle, palvelun laatu, asiakaskokemukset, 4G- ja 5G-teknologiat, asiakaslähtöisyys, sekä miten yritys voi parantaa asiakaskokemusta.
Tutkimus toteutettiin valtakunnallisesti laadullisena tutkimuksena. Haastattelut toteutettiin puhelimitse valitulle kohderyhmälle. Haastattelut tehtiin toukokuussa 2021. Yritys X voi käyttää opinnäytetyön tuottamaa informaatiota liiketoimintastrategiansa tukena parantaakseen palvelujaan.
Yritys X sai hyödyllistä tietoa siitä, millaisia asiakaskokemuksia yrityksen asiakkailla on, ja minkälainen vaikutus uudella teknologialla on asiakkaisiin. Tulokset olivat hyviä ja Yritys X pystyy hyödyntämään tuloksia tulevaisuudessa.