Environmental Sustainability and Tourism Students’ Future Employment
Kankaanperä, Riina; Lamp, Rebekka Madleen (2022)
Kankaanperä, Riina
Lamp, Rebekka Madleen
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328374
Tiivistelmä
Laaja-alaiset globaalit ympäristöongelmat ovat suureksi osaksi aiheutuneet kestämättömistä tuotanto- ja
kulutusmalleista. Tuloksena tähän ympäristökriisi on saanut osakseen lisääntyvää huomiota. Koska turismi
on yksi suurimmista vaikuttajista globaaliin talouteen, alan ympäristövaikutuksia tutkitaan. Monet
turismiyritykset sopeutuvat tilanteeseen luomalla uusia vastuullisia käytäntöjä. Lisäksi turismin opinto ohjelmat maailmanlaajuisesti ovat ottaneet mukaan vastuullisuuden keskeisenä aihepiirinä.
Kun tutkijat tekivät teoreettista tutkimusta aihetta koskien, huomattiin, että turismiopiskelijoista ja heidän
asenteistaan turismialan työnantajia kohtaan ei löytynyt tutkimusta. Kysymys heräsi siitä, vaikuttavatko
turismiyritysten ympäristövastuullisuusteot turismiopiskelijoiden mielipiteisiin yrityksistä tulevaisuuden
työnantajina.
Sisällönanalyysi suoritettiin turismiopiskelijoiden opinto-ohjelmiin, jotta varmistuisi oliko vastuullisuus
osana turismiopintoja maailmanlaajuisesti. Tämän lisäksi tutkittiin, kuuluiko vastuullisuusraportointi
yritysten online-materiaaleihin. Kysely lähetettiin kansainvälisesti turismiopiskelijoille, jotta tutkijat saisivat
ymmärrystä heidän tiedoistaan ja asenteistaan ympäristövastuullisuutta kohtaan.
Tulokset osoittavat, että ympäristövastuullisuus on tärkeä arvo monille turismiopiskelijoille. Kyselyyn
vastanneet opiskelijat myös ilmaisivat kohtalaista tai vahvaa uskoa ympäristövastuullisuustietoihinsa ja
kiinnostusta turismiyritysten ympäristövastuullisuustekoja kohtaan. Tutkimustuloksia voi hyödyntää apuna
tulevaisuuden tutkimuksessa turismiopiskelijoiden ja turismiyritysten suhteesta. Widespread global environmental issues have largely been caused by unsustainable production and
consumption patterns. As a result, solutions to the environmental crisis have gained an increasing amount
of attention. The tourism industry being one of the most significant contributors to the global economy,
research has been conducted on the industry’s environmental impact. Many tourism companies are
adapting to the situation by creating new sustainable policies and practices. In addition, tourism education
around the world has incorporated sustainability as a central topic in the studies.
A gap in research regarding tourism students and their attitudes towards tourism employers was
discovered while conducting theoretical research on the topic. A question was raised about whether
tourism companies’ environmental sustainability actions affected the students’ opinions about the
companies as future employers.
A content analysis was performed on tourism students’ curricula to examine if sustainability was included
in tourism education worldwide. In addition, tourism companies’ online content was researched to
investigate whether the companies’ sustainability actions were reported. To gain an understanding of
tourism students’ own perspective of their knowledge and attitudes towards environmental sustainability,
a survey was sent to tourism students globally.
The results indicate that environmental sustainability is an important value to many tourism students. The
survey respondents also showcased a moderate to high belief in their environmental sustainability
knowledge and an interest in the environmental efforts of tourism companies. The findings could be used
as a starting point for further research into tourism students’ and tourism companies’ relationship.
kulutusmalleista. Tuloksena tähän ympäristökriisi on saanut osakseen lisääntyvää huomiota. Koska turismi
on yksi suurimmista vaikuttajista globaaliin talouteen, alan ympäristövaikutuksia tutkitaan. Monet
turismiyritykset sopeutuvat tilanteeseen luomalla uusia vastuullisia käytäntöjä. Lisäksi turismin opinto ohjelmat maailmanlaajuisesti ovat ottaneet mukaan vastuullisuuden keskeisenä aihepiirinä.
Kun tutkijat tekivät teoreettista tutkimusta aihetta koskien, huomattiin, että turismiopiskelijoista ja heidän
asenteistaan turismialan työnantajia kohtaan ei löytynyt tutkimusta. Kysymys heräsi siitä, vaikuttavatko
turismiyritysten ympäristövastuullisuusteot turismiopiskelijoiden mielipiteisiin yrityksistä tulevaisuuden
työnantajina.
Sisällönanalyysi suoritettiin turismiopiskelijoiden opinto-ohjelmiin, jotta varmistuisi oliko vastuullisuus
osana turismiopintoja maailmanlaajuisesti. Tämän lisäksi tutkittiin, kuuluiko vastuullisuusraportointi
yritysten online-materiaaleihin. Kysely lähetettiin kansainvälisesti turismiopiskelijoille, jotta tutkijat saisivat
ymmärrystä heidän tiedoistaan ja asenteistaan ympäristövastuullisuutta kohtaan.
Tulokset osoittavat, että ympäristövastuullisuus on tärkeä arvo monille turismiopiskelijoille. Kyselyyn
vastanneet opiskelijat myös ilmaisivat kohtalaista tai vahvaa uskoa ympäristövastuullisuustietoihinsa ja
kiinnostusta turismiyritysten ympäristövastuullisuustekoja kohtaan. Tutkimustuloksia voi hyödyntää apuna
tulevaisuuden tutkimuksessa turismiopiskelijoiden ja turismiyritysten suhteesta.
consumption patterns. As a result, solutions to the environmental crisis have gained an increasing amount
of attention. The tourism industry being one of the most significant contributors to the global economy,
research has been conducted on the industry’s environmental impact. Many tourism companies are
adapting to the situation by creating new sustainable policies and practices. In addition, tourism education
around the world has incorporated sustainability as a central topic in the studies.
A gap in research regarding tourism students and their attitudes towards tourism employers was
discovered while conducting theoretical research on the topic. A question was raised about whether
tourism companies’ environmental sustainability actions affected the students’ opinions about the
companies as future employers.
A content analysis was performed on tourism students’ curricula to examine if sustainability was included
in tourism education worldwide. In addition, tourism companies’ online content was researched to
investigate whether the companies’ sustainability actions were reported. To gain an understanding of
tourism students’ own perspective of their knowledge and attitudes towards environmental sustainability,
a survey was sent to tourism students globally.
The results indicate that environmental sustainability is an important value to many tourism students. The
survey respondents also showcased a moderate to high belief in their environmental sustainability
knowledge and an interest in the environmental efforts of tourism companies. The findings could be used
as a starting point for further research into tourism students’ and tourism companies’ relationship.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Internet Marketing in Tourism : The quality of Helsinki City Tourism Bureau’s website from tourism perspective
Pradhan, Saroj (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)To meet the educational standard of Laurea University of Applied Science this thesis was written. The main objective of this study is to find the possibilities to make the official website of destination effective for its ... -
The future development of surf tourism in coastal destinations in Western Europe : analysis of the potential development of surf tourism in Western Europe and how it can set a benchmark for sustainable adventure tourism
Müller, Simon (2022)The report analyses surf tourism in Western Europe and its potential for sustainability. Surf tourism is an attractive sector of adventure tourism that generates increasing numbers of tourists. This development is caused ... -
Promotion tools in the tourism industry : case study: Tourism promotion in Troyes and Turku through Instagram
Motté, Julia (2019)Some people might say that the tourism industry is at its highest point with a total of 1.24 billion of tourists in 2016 in the whole world. However, thanks to many technologies advances and a stability of the prices, we ...