The Implementation of Microsoft Lync at Sokotel Oy
Osana-Isaac, Emmanuel; Njoroge, Nancy Heta (2014)
Osana-Isaac, Emmanuel
Njoroge, Nancy Heta
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112618
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061112618
Tiivistelmä
Organisaation tuottavuuteen voivat vaikuttaa merkittävästi kommukaation tehokkuus ja sujuvuus. Tällä tutkimuksella tarkasteltiin kommunikaatiovirran dynaamisuutta Sokotel Oy:ssä sekä millainen vaikutus Microsoft Lync työkalulla olisi kommunikaation vaikuttavuuteen ja tehokkuuteen yhtiössä.
Tutkimustyössä keskityttiin molempien osapuolien, Sokotel Oy:n ja sen henkilökunnan, kom-munikaatiotarpeiden kartoittamiseen. Tutkimyöstyö pyrki myös selvittämään Microsoft Lync –työkalun käytettävyyden kommunikaation parantamiseen yhtiössä. Yhtiössä tapahtuvan kom-munikaation käyttö, muoto ja tarkoitus selvitettiin haastatteluilla ja kyselyillä.
Palvelusuunnittelun lähestymistapaa ja työkaluja käytettiin haastatteluiden ja kyselyiden analysointiin. Kyselyistä selvisi yhtiössä tapahtuvan kommunikaation erikoisuus, mikä osoitti hyvän hinta-laatu suhteesta, yhtenäisyydestä sekä hallittavuudesta koostuvan, kuten Microsof Lync, kommunikaatiotyökalun tarpeen. Nykyisiä kommunikaatiomenelmiä ja Microsoft Lyncin käytettävyyttä vertailemalla kartoitettiin Microsoft Lyncin monet edut nykyisten kommuni-kaatiomenetelmiin verrattuna.
Microsoft Lyncin käytön hyödyt voittivat sen käytön harvat rajoitteet. Microsoft Lync täytyy ottaa käyttöön niin teknisesti kuin kulttuurillisesti, jotta Sokotel Oy hyötyisi optimaalisesti Microsoft Lyncin käytöstä. Tämä tutkimus esittää suositellun kulttuurisen toteutuksen sekä peräkkäiset toimenpiteet Microsoft Lyncin käyttöönottamiseksi pääkommunikaatio metodina Sokotel Oy:ssä.
Tutkimustyössä keskityttiin molempien osapuolien, Sokotel Oy:n ja sen henkilökunnan, kom-munikaatiotarpeiden kartoittamiseen. Tutkimyöstyö pyrki myös selvittämään Microsoft Lync –työkalun käytettävyyden kommunikaation parantamiseen yhtiössä. Yhtiössä tapahtuvan kom-munikaation käyttö, muoto ja tarkoitus selvitettiin haastatteluilla ja kyselyillä.
Palvelusuunnittelun lähestymistapaa ja työkaluja käytettiin haastatteluiden ja kyselyiden analysointiin. Kyselyistä selvisi yhtiössä tapahtuvan kommunikaation erikoisuus, mikä osoitti hyvän hinta-laatu suhteesta, yhtenäisyydestä sekä hallittavuudesta koostuvan, kuten Microsof Lync, kommunikaatiotyökalun tarpeen. Nykyisiä kommunikaatiomenelmiä ja Microsoft Lyncin käytettävyyttä vertailemalla kartoitettiin Microsoft Lyncin monet edut nykyisten kommuni-kaatiomenetelmiin verrattuna.
Microsoft Lyncin käytön hyödyt voittivat sen käytön harvat rajoitteet. Microsoft Lync täytyy ottaa käyttöön niin teknisesti kuin kulttuurillisesti, jotta Sokotel Oy hyötyisi optimaalisesti Microsoft Lyncin käytöstä. Tämä tutkimus esittää suositellun kulttuurisen toteutuksen sekä peräkkäiset toimenpiteet Microsoft Lyncin käyttöönottamiseksi pääkommunikaatio metodina Sokotel Oy:ssä.