Asiakkaiden arvostamien tuoteominaisuuksien ja hyvien markkinointitoimenpiteiden tutkiminen uuden aktiivikylmälaukun lanseerausmarkkinointia varten
Vuorio, Panu (2023)
Vuorio, Panu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090125217
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023090125217
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin Artekno Oy:lle, joka on muovi- ja termologistiikkatuotteiden, sekä elintarvikepakkausten asiantuntija ja valmistaja ja se on tunnettu erityisesti sen ikonisista styrox kylmälaukuistaan. Opinnäytetyössä tutkittiin uuden aktiivikylmälaukun lanseerausmarkkinoinnissa avuksi toteutettavia markkinointitoimenpiteitä, hyödyntäen menetelminä benchmarkingia ja sisällönanalyysiä.
Opinnäytetyössä haluttiin selvittää uusia markkinointitoimenpiteitä, tutkimalla uuden lanseerattavan tuotteen markkinoinnissa toimivia avainsanoja ja ominaisuuksia, sekä analysoimalla kilpailijoiden jo tehtyjä markkinointitoimenpiteitä ja poimia näistä käyttöönotettavia ominaisuuksia jalostettavaksi. Sisällönanalyysin avulla etsittiin avainsanoja ja ominaisuuksia, joita Arteknon yhteistyökumppanit arvostavat yrityksen jo markkinoilla olevissa tuotteissa. Benchmarkingissa puolestaan keskityttiin kilpailijoiden markkinointitoimenpiteiden analysointiin Instagramissa ja LinkedInissä.
Tutkimuksessa saaduilla tuloksilla haluttiin tuoda lisähyötyä tuotelanseerauksesta päävastuussa olevalle mainostoimistolle. Näin saatiin asiakasyrityksestä käsin luotua laajempaa käsitystä mainostoimistolle siitä, että mitä lanseeraukselta halutaan.
Artekno voi myös hyödyntää tutkimustuloksia jo olemassa olevien tuotteidensa markkinoinnissa tai tarjota niitä jälleenmyyjinä toimiville asiakasyrityksilleen.
Opinnäytetyössä haluttiin selvittää uusia markkinointitoimenpiteitä, tutkimalla uuden lanseerattavan tuotteen markkinoinnissa toimivia avainsanoja ja ominaisuuksia, sekä analysoimalla kilpailijoiden jo tehtyjä markkinointitoimenpiteitä ja poimia näistä käyttöönotettavia ominaisuuksia jalostettavaksi. Sisällönanalyysin avulla etsittiin avainsanoja ja ominaisuuksia, joita Arteknon yhteistyökumppanit arvostavat yrityksen jo markkinoilla olevissa tuotteissa. Benchmarkingissa puolestaan keskityttiin kilpailijoiden markkinointitoimenpiteiden analysointiin Instagramissa ja LinkedInissä.
Tutkimuksessa saaduilla tuloksilla haluttiin tuoda lisähyötyä tuotelanseerauksesta päävastuussa olevalle mainostoimistolle. Näin saatiin asiakasyrityksestä käsin luotua laajempaa käsitystä mainostoimistolle siitä, että mitä lanseeraukselta halutaan.
Artekno voi myös hyödyntää tutkimustuloksia jo olemassa olevien tuotteidensa markkinoinnissa tai tarjota niitä jälleenmyyjinä toimiville asiakasyrityksilleen.