Asiakasportaalin käyttäjäkokemuksen parantaminen
Mäntykoski, Waltteri (2023)
Mäntykoski, Waltteri
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838094
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee ServiceNow-järjestelmää ja sen sisältämää Employee Center-portaaliratkaisua sekä Service Catalog lomakepohjia. Työssä käydään läpi erilaisia järjestelmän mahdollistamia automatisointimahdollisuuksia erilaisten järjestelmän sisältämien työkalujen avulla ja miten sillä voidaan parantaa asiakkaan portaalikokemusta. Portaalin sekä lomakkeiden tavoitteena on nopeuttaa sisäisten tikettien käsittelyä vähentämällä manuaalista työtä ja ohjaamalla tiketit automaattisesti oikeaan työjonoon.
Portaali toteutettiin ServiceNow:n Employee Center-portaaliratkaisuun ja lomakkeet rakennettiin Service Catalogiin sisältyvällä Catalog Builder-lomaketyökalulla. Automatisointiin hyödynnettiin ServiceNow:n client script-ominaisuuksia, UI policyjä sekä Flow Designer-työkalua.
Työn lopputuloksena saatiin aikaan sisäinen asiakasportaali, josta käyttäjä löytää helposti tarvitsemansa lomakkeet. Lomakkeissa kysytään kaikki kyseisen asian hoitamiseen tarvittava tieto, ja automaatio hoitaa tiketin oikean työryhmän työjonoon ilman, että käyttäjän tarvitsee välttämättä tietää, kenelle pyyntö kuuluu.
Portaali toteutettiin ServiceNow:n Employee Center-portaaliratkaisuun ja lomakkeet rakennettiin Service Catalogiin sisältyvällä Catalog Builder-lomaketyökalulla. Automatisointiin hyödynnettiin ServiceNow:n client script-ominaisuuksia, UI policyjä sekä Flow Designer-työkalua.
Työn lopputuloksena saatiin aikaan sisäinen asiakasportaali, josta käyttäjä löytää helposti tarvitsemansa lomakkeet. Lomakkeissa kysytään kaikki kyseisen asian hoitamiseen tarvittava tieto, ja automaatio hoitaa tiketin oikean työryhmän työjonoon ilman, että käyttäjän tarvitsee välttämättä tietää, kenelle pyyntö kuuluu.