Digitaalisen markkinoinnin vaikutus ulkoliikuntavälineitä myyvän yrityksen myynteihin : digitaalisen markkinoinnin vuosikello
Kuusisto, Roope (2024)
Kuusisto, Roope
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402052484
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402052484
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin digitaalisen markkinointiviestinnän vuosikello frisbeegolf erikoisliikkeelle Powergrip Oy:lle. Vuosikello on tarkoitettu vuodelle 2024. Opinnäytetyö on tehty niin, että siitä olisi yritykselle hyötyä markkinoinnissa vuonna 2024.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus perustuvat markkinointiviestintään, markkinointiviestinnän työkaluihin ja digitaaliseen markkinointiviestintään. Teoriaosuutta hyödynnettiin vuosikellon suunnittelussa, kuinka ja mitä alustoja siinä käytetään. Toiminnallisessa osuudessa loin teemahaastattelurungon, jota käytin haastatteluissa. Haastattelujen kohteena oli kolme eri alan ammattilaista hieman eritasoisella työkokemuksella. Teemahaastattelut toimivat itse teoriaosuuden tukena digitaalisen markkinointiviestinnän vuosikellon suunnittelussa. Tämän lisäksi loin myös SWOT-analyysin, tämän tarkoituksena on nostaa esiin toimeksiantajan vahvuudet ja heikkouden sekä myös mahdollisuudet ja uhat. Toiminnalliseen osuuteen kuului myös vuosikellon visualisoiminen.
Työn tarkoituksena tavoiteltiin selkeää suunnitelmaa markkinoinnille vuodelle 2024. Toimeksiantaja hyödyntää sitä markkinoinnissaan. Vuosikelloon valikoituneet keinot perustuivat teoriaosuuden ja haastatteluista saatuihin tietoihin. Valitsin tähän keinot, jotka koin, että on tehokkaimpia juuri tämän yrityksen käytössä markkinoidessaan omia tuotteita ja palveluita.
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus perustuvat markkinointiviestintään, markkinointiviestinnän työkaluihin ja digitaaliseen markkinointiviestintään. Teoriaosuutta hyödynnettiin vuosikellon suunnittelussa, kuinka ja mitä alustoja siinä käytetään. Toiminnallisessa osuudessa loin teemahaastattelurungon, jota käytin haastatteluissa. Haastattelujen kohteena oli kolme eri alan ammattilaista hieman eritasoisella työkokemuksella. Teemahaastattelut toimivat itse teoriaosuuden tukena digitaalisen markkinointiviestinnän vuosikellon suunnittelussa. Tämän lisäksi loin myös SWOT-analyysin, tämän tarkoituksena on nostaa esiin toimeksiantajan vahvuudet ja heikkouden sekä myös mahdollisuudet ja uhat. Toiminnalliseen osuuteen kuului myös vuosikellon visualisoiminen.
Työn tarkoituksena tavoiteltiin selkeää suunnitelmaa markkinoinnille vuodelle 2024. Toimeksiantaja hyödyntää sitä markkinoinnissaan. Vuosikelloon valikoituneet keinot perustuivat teoriaosuuden ja haastatteluista saatuihin tietoihin. Valitsin tähän keinot, jotka koin, että on tehokkaimpia juuri tämän yrityksen käytössä markkinoidessaan omia tuotteita ja palveluita.