Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tokmannin asiakkaiden käsityksiä Tarjoussanomista ja yrityksen tuotevalikoimasta

Heiskanen, Antti (2014)

 
Avaa tiedosto
heiskanen_antti.pdf (405.1Kt)
Lataukset: 


Heiskanen, Antti
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111915963
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Tokmanni-konsernin asiakkaiden tyytyväisyyttä Tokma- nnin mainoslehteen Tarjoussanomiin sekä tuotevalikoimaan. Opinnäytetyön toimeksiantaja on pohjoismaiden suurin halpakauppaketju, jolla on myymälöitä yhteensä 148 ympäri Suomea.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä tarkasteltiin markkinointiviestintää ja tuotevalikoimaa osana markkinointia, sekä mainontaa osana markkinointiviestintää. Lähteinä työssä käytettiin markkinointiviestintään, mainontaan ja tuotevalikoimaan liittyvää kirjallisuutta sekä internetistä löydettyjä aiheeseen liittyviä julkaisuja.

Työn empiirisessä osassa toteutettiin tutkimus Tokmanni-konsernin viidessä eri myymälä- ssä Rovaniemellä, Oulussa, Nummelassa, Tuuloksessa sekä Helsingissä. Tiedonankinta- menetelmänä käytettiin myymälässä toteutettavaa kyselyä ja tiedonhankintavälineenä paperista kyselylomaketta. Kyselyyn osallistui yhteensä 117 Tokmannin asiakasta.

Tutkimustulosten perusteella voitiin todeta, että asiakkaat ovat pääasiallisesti tyytyväisiä Tokmannin-konsernin mainoslehteen Tarjoussanomiin ja tuotevalikoimaan. Tutkimus- tulokset osoittivat sen, että asiakkaat tunnistavat Tokmannin mainoslehden eli Tarjous- sanomat. Tutkimustulosten perusteella voitiin myös todeta, että asiakkaat tunnistavat Tokmannin omia tuotemerkkejä suhteellisen hyvin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste