"3D" - Selaus asiasanan mukaan Metropolia Ammattikorkeakoulu

    • 3D Apparel Design Workflow for Puma SE 

      Vo, Ngan Nina (2019)
      Transition from the traditional 2D design workflow to the 3D design workflow requires structural changes. Standardizing and optimizing efficiency of the design workflow allows the company to obtain full potential of the ...
    • Reaaliaikaisen 3D:n käyttö markkinoinnin ja viestinnän lähtökohtana 

      Itäpiiri, Janne (2019)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on mallinnetun ja reaaliaikaisesti renderöidyn, ensisijaisesti virtuaalitodellisuutena (VR) käytettäväksi tarkoitetun, 3D-ympäristön hyödyntäminen mahdollisimman tehokkaasti sekä markkinoinnissa ...
    • Susihahmon 2D-animointi : Näyttääkö 2D-animaatio paremmalta 3D:n avulla tehtynä? 

      Räisänen, Miisa (2019)
      Opinnäytetyössä käsitellään 2D animointia Photoshopilla 3D:n avulla. Siinä vertaillaan 2D-animaatioita, jotka on tehty kahdella erilaisella menetelmällä: 2D-animaatio ilman mitään apuja ja sitten sama 2D-animaatio käyttäen ...
    • Tietomallipohjainen palotekninen suunnittelu 

      Korventausta, Valtteri (2019)
      Insinöörityön tarkoituksena oli selvittää, olisiko paloteknisessä suunnittelussa mahdollista siirtyä tietomallipohjaiseen suunnitteluun ja näin korvata tasokuvat tietomallilla. Työssäni kartoitin, onko aihetta tutkittu ...
    • Tyylitellyn lohikäärmehahmon suunnittelu – Case Raku 

      Gerasimoff, Sami (2019)
      Opinnäytetyön tavoitteena on esittää tyylitellyn hahmon visuaalisen suunnittelun keskeisiä tapoja, keinoja sekä yleinen työnkulku. Työssä tutkitaan myös keinoja, joilla hahmon persoonallisuutta ja tarinaa voisi visualisoida ...
    • Ulottuvuuksien kohtaaminen: CGI-hahmon visuaalinen harmonia 2D-maailmassa 

      Loukola, Eemeli (2019)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee tietokoneella luodun kolmiulotteisen grafiikan yhdistämistä käsin piirretyn kaksiulotteisen grafiikan kanssa. Opinnäytetyössä tutkitaan, miten kolmiulotteisen hahmon saa näyttämään uskottavalta ...
    • Unreal Studio -ohjelman hyödyntäminen tilaesittelyissä 

      Jylhä, Otso (2019)
      Tämän tutkielman tavoitteena on tutkia Unreal Studio -ohjelman ja Datasmith-työkalun hyödyntämistä tehokkaaseen reaaliaikaisten tilaesittelyjen luontiin. Aiheesta käsitellään vaadittavat alkutoimenpiteet 3ds Max -ohjelmassa ...