Markkinoinnin kehittäminen kulttuuritalossa : Case: Karatalo
Marttila, Marianne (2016)
Marttila, Marianne
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052610024
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052610024
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella HUMAKin Vetovoimaa kulttuurikeskuksiin -hankkeessa Karataloon tehtyjä tutkimustuloksia markkinoinnin näkökulmasta sekä esitellä opinnäytetyön aikana tehdyt toimenpiteet ja uudet kehittämisideat.
Karatalo pyrkii palvelemaan espoolaisia mahdollisimman kattavasti kulttuuri- ja taidetapahtumilla, useat kohderyhmät huomioiden, joten markkinointiin halutaan panostaa jatkuvasti enemmän. Kehitysmyönteinen Karatalo haluaa kehittää toimintaansa ja luoda uusia malleja palvelujen kehittämiseksi. Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin kvantitatiivista- ja kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimukset toteutettiin puhelinhaastatteluilla sekä jalkautuen Karakallion alueelle. Tutkimusten avulla saatiin tietoa Karakallion asukkaiden kulttuuriharrastuksista ja taustoista sekä Karatalon markkinointiin, tunnettuuteen ja mielikuviin liittyvää tietoa.
Opinnäytetyön tilaajana on Espoon kaupungin tapahtuma- ja kulttuuripalveluiden Karatalo. Työ on sovellettavissa ammattialalla kulttuuritalojen toimintaan. Työn kirjoittaja on työskennellyt tapahtuma- ja kulttuuripalveluissa parin vuoden ajan.
Karatalo pyrkii palvelemaan espoolaisia mahdollisimman kattavasti kulttuuri- ja taidetapahtumilla, useat kohderyhmät huomioiden, joten markkinointiin halutaan panostaa jatkuvasti enemmän. Kehitysmyönteinen Karatalo haluaa kehittää toimintaansa ja luoda uusia malleja palvelujen kehittämiseksi. Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin kvantitatiivista- ja kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimukset toteutettiin puhelinhaastatteluilla sekä jalkautuen Karakallion alueelle. Tutkimusten avulla saatiin tietoa Karakallion asukkaiden kulttuuriharrastuksista ja taustoista sekä Karatalon markkinointiin, tunnettuuteen ja mielikuviin liittyvää tietoa.
Opinnäytetyön tilaajana on Espoon kaupungin tapahtuma- ja kulttuuripalveluiden Karatalo. Työ on sovellettavissa ammattialalla kulttuuritalojen toimintaan. Työn kirjoittaja on työskennellyt tapahtuma- ja kulttuuripalveluissa parin vuoden ajan.