Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ticket Sales Analysis for Live Nation Spain

Pitkänen, Sara (2016)

 
Avaa tiedosto
Pitkanen_Sara.pdf (1.088Mt)
Lataukset: 


Pitkänen, Sara
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060211560
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tilaaja on kansainvälisen tapahtumatuotantoyhtiö Live Nationin Madridin toimipiste Espanjassa, joka tuottaa satoja erikokoisia tapahtumia vuosittain. Vuodesta 2006 lähtien Barcelonassa ja 2010 Madridissa toiminut yritys on osa maailman suurinta tapahtumatuotantoyhtiö Live Nation Entertainmentia.

Opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa Live Nation Spainia poimimaan ne tekijät, jotka vaikuttavat lipunmyyntiin ja joihin he itse voivat vaikuttaa. Merkittävin näistä tekijöistä on markkinointi. Tarkoituksena on lisäksi selvittää, miten paljon erilaiset markkinoinnissa tehdyt teot vaikuttavat lipunmyyntiin ja missä lipunmyyntiprosessin vaiheessa nämä teot tulisi tehdä, jotta ne olisivat kaikista tehokkaimpia. Kiinteästi tähän liittyen opinnäytetyö kartoittaa myös Live Nation Spainin asiakasprofiilia.

Tutkimusmenetelmänä työssä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä kyselytutkimusta, joka toteutettiin keväällä 2016 Live Nation Spainin järjestämän konsertin asiakkaille. Kyselyn tarkoituksena oli selvittää esimerkiksi minkä ikäisiä asiakkaat olivat, milloin ja mistä he olivat ostaneet lippunsa ja mitä kautta he olivat saaneet tietää konsertista. Toisena tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta, havainnointia, joka tehtiin havainnoimalla saman konsertin kävijöitä. Niin havainnoinnin, kuin myös kyselyn tuloksista, tehtiin analyysi sekä kävijäprofiili. Lisäksi näiden kahden tutkimuksen tuloksia verrattiin toisiinsa.

Opinnäytetyössä tutkitaan myös sitä, mikä voisi olla syynä siihen, että jotkut artistit myyvät stadionit loppuun ja toisilla lähes yhtä tunnetuilla artisteilla, konserttihallit ovat hädin tuskin puolillaan. Työ tarjoaa tilaajalle työkalun, jota he voivat käyttää tulevaisuudessa lipunmyynnin ja markkinoinnin analysoimiseen.

Opinnäytetyössä listataan monia pieniä ja suuria huomioita markkinoinnista, lipunmyynnistä ja näiden kahden suhteesta, jotka voivat auttaa myös muita tapahtumatuotantoyhtiöitä ja näin ollen edesauttaa ammattialan kehitystä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste