Hyvinvoinnin välitystoimiston asiakasymmärrys
Helske, Satu-Helena (2016)
Helske, Satu-Helena
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016091914386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016091914386
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö auttaa lukijaa hahmottamaan, mitä palvelumuotoilu on ja miten kulttuurituottaja voi hyödyntää sitä palveluiden suunnittelussa ja kehittämisessä sekä tässä tapauksessa kulttuuri-, sosiaali- ja terveysalalla. Opinnäytetyön tilaajana on Hyvinvoinnin välitystoimisto-hanke, jota koordinoi Humanis-tisen ammattikorkeakoulun TKI-keskus. Hyvinvoinnin välitystoimiston tavoitteena on kouluttaa, verkos-toida, tukea, neuvoa ja kehittää osallistavan taiteen kenttää ja yhdistää tarjontaa ja kysyntää.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Hyvinvoinnin välitystoimiston asiakasymmärrystä liittyen sen tulevaan palvelumuotoon palvelumuotoilun menetelmällä. Asiakasymmärrys on tietoa jota saadaan tutkimalla asiakkaita kuten heidän odotuksia, tarpeita ja tavoitteita.
Työn tuloksena syntyi kolme erilaista persoonaa Hyvinvoinnin välitystoimistolle, joita voidaan käyttää tulevassa palvelun kehittämisessä. Työn tavoite oli lisätä asiakasymmärrystä tekemieni käyttäjähaastatteluiden kautta. Työn tavoitteet täyttyivät ja Hyvinvoinnin välitystoimisto voi jatkaa kehitystyötään hyö-dyntäen saatuja tuloksia.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Hyvinvoinnin välitystoimiston asiakasymmärrystä liittyen sen tulevaan palvelumuotoon palvelumuotoilun menetelmällä. Asiakasymmärrys on tietoa jota saadaan tutkimalla asiakkaita kuten heidän odotuksia, tarpeita ja tavoitteita.
Työn tuloksena syntyi kolme erilaista persoonaa Hyvinvoinnin välitystoimistolle, joita voidaan käyttää tulevassa palvelun kehittämisessä. Työn tavoite oli lisätä asiakasymmärrystä tekemieni käyttäjähaastatteluiden kautta. Työn tavoitteet täyttyivät ja Hyvinvoinnin välitystoimisto voi jatkaa kehitystyötään hyö-dyntäen saatuja tuloksia.