Pelissä mukana : Nuorisotyöllisen pelitalotoiminnan kehittämisprojekti
Hoffren, Mikko (2016)
Hoffren, Mikko
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517541
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112517541
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena on ollut kehittää ja suunnitella Kuopion kaupungin nuorisopalveluille uutta nuorisotyön toimintamallia, joka rakentuu digitaalisen pelaamisen ja pelikulttuurin ympärille. Tämä toi-mintamalli ottaa muodokseen fyysisen pelitalotoiminnan, jossa digitaalinen pelaaminen ja pelikulttuuri valjastetaan nuorisotyön työvälineeksi.
Opinnäytetyötäni voidaan pitää merkittävänä ja ajankohtaisena nuorisotyön ammattialalle. Useat eri kunnat ovat joko jo perustaneet, tai suunnittelevat perustavansa nuorisotyöllistä pelitalotoimintaa, jos-sa hyödynnetään digitaalista pelaamista, pelikulttuuria ja/tai muita nuorten suosiossa olevia digitaalisen pelaamisen tai digitaalisen median välineitä ja sovelluksia.
Tämä opinnäytetyö on ollut toiminnallinen toteutus. Toiminnallisella toteutuksella tarkoitan sitä, että kaikki pelitalon kehittämistyöhön käytetty suunnittelu- ja esivalmistelutyöaika, jota olen käyttänyt tähän projektiin, on se tuotos, mitä tällä opinnäytetyöllä on saatu aikaiseksi.
Opinnäytetyötäni voidaan pitää merkittävänä ja ajankohtaisena nuorisotyön ammattialalle. Useat eri kunnat ovat joko jo perustaneet, tai suunnittelevat perustavansa nuorisotyöllistä pelitalotoimintaa, jos-sa hyödynnetään digitaalista pelaamista, pelikulttuuria ja/tai muita nuorten suosiossa olevia digitaalisen pelaamisen tai digitaalisen median välineitä ja sovelluksia.
Tämä opinnäytetyö on ollut toiminnallinen toteutus. Toiminnallisella toteutuksella tarkoitan sitä, että kaikki pelitalon kehittämistyöhön käytetty suunnittelu- ja esivalmistelutyöaika, jota olen käyttänyt tähän projektiin, on se tuotos, mitä tällä opinnäytetyöllä on saatu aikaiseksi.