Villaista välittämistä : yhteisöllinen markkinointikampanja
Hemminki, Minna (2017)
Hemminki, Minna
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704275636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704275636
Tiivistelmä
Opinnäyte pitää sisällään toiminnallisen luovan välittämisen markkinointikampanjan.
Tilaajana toimii luovan välittämisen paikallisyhteisö nimeltä Nurmijärven Siskot ja Simot, joka tekee erilaisia pop up tyyppisiä välittämisen keikkoja omassa kunnassaan auttaen lähimmäisiä. Siskot ja Simot ry on yhdistys, joka toimii kolmannella sektorilla, mutta paikallisyhteisöjen toiminta sijoittuu puolestaan näiden rajojen ulkopuolelle ”neljännelle sektorille”. Opinnäytetyössä perehdytään tarkemmin juuri tähän aktiivisten kansalaisten yhteisölliseen toimintaan.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada Nurmijärven Siskojen ja Simojen toimintaa ja nimeä enemmän tunnetuksi kuntalaisille ja etenkin lapsiperheille, joita toimintaan kaivataan lisää.
Tämä yhteisöstä tiedottaminen muutettiin neulontatalkoiksi, joiden tavoitteena oli saada tehtyä ja jaettua vapaaehtoisvoimin villasukat melkein 600 Nurmijärven esikoululaiselle. Kokonaisuus pitää sisällään lämmintä välittämistä, jonka tavoite on tuoda hyvää mieltä niin tekijälle kuin sukkien saajallekin. Opinnäytteessä yhdistyy yhteisön ydin: luova välittäminen, mutta samalla sukka toimii myös mieleenpainuvana markkinoinnin välineenä.
Teoreettinen osuus käsittelee hyväntekemistä, yhteiskunnan sektorijakoa, neljännen sektorin toimintaa, kansalais- /kaupunkiaktivismia sekä markkinointia yhteisössä. Opinnäytteessä avataan neuletalkoot suunnittelusta lopputulemaan ja arvioidaan talkoiden mahdolliset hyödyt sekä pohditaan saatiinko talkoiden jälkeen aikaan jatkumoa käsillä tehtävään toimintamuotoon.
Tilaajana toimii luovan välittämisen paikallisyhteisö nimeltä Nurmijärven Siskot ja Simot, joka tekee erilaisia pop up tyyppisiä välittämisen keikkoja omassa kunnassaan auttaen lähimmäisiä. Siskot ja Simot ry on yhdistys, joka toimii kolmannella sektorilla, mutta paikallisyhteisöjen toiminta sijoittuu puolestaan näiden rajojen ulkopuolelle ”neljännelle sektorille”. Opinnäytetyössä perehdytään tarkemmin juuri tähän aktiivisten kansalaisten yhteisölliseen toimintaan.
Opinnäytetyön tavoitteena oli saada Nurmijärven Siskojen ja Simojen toimintaa ja nimeä enemmän tunnetuksi kuntalaisille ja etenkin lapsiperheille, joita toimintaan kaivataan lisää.
Tämä yhteisöstä tiedottaminen muutettiin neulontatalkoiksi, joiden tavoitteena oli saada tehtyä ja jaettua vapaaehtoisvoimin villasukat melkein 600 Nurmijärven esikoululaiselle. Kokonaisuus pitää sisällään lämmintä välittämistä, jonka tavoite on tuoda hyvää mieltä niin tekijälle kuin sukkien saajallekin. Opinnäytteessä yhdistyy yhteisön ydin: luova välittäminen, mutta samalla sukka toimii myös mieleenpainuvana markkinoinnin välineenä.
Teoreettinen osuus käsittelee hyväntekemistä, yhteiskunnan sektorijakoa, neljännen sektorin toimintaa, kansalais- /kaupunkiaktivismia sekä markkinointia yhteisössä. Opinnäytteessä avataan neuletalkoot suunnittelusta lopputulemaan ja arvioidaan talkoiden mahdolliset hyödyt sekä pohditaan saatiinko talkoiden jälkeen aikaan jatkumoa käsillä tehtävään toimintamuotoon.