(UN)KNOWN FUTURE : Verkostointitapahtuma piengalleriassa
Haltsonen, Milja; Kinnunen, Satu (2017)
Haltsonen, Milja
Kinnunen, Satu
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704064347
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704064347
Tiivistelmä
Toiminnallinen opinnäytetyö on Asbestos-kollektiiville tehty ja se on järjestetty heidän tilassaan Asbestos Art Spacessa Helsingin Vallilassa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda piengalleriaan inspiroiva taidetapahtuma-konsepti painottuen kuva-taiteeseen, auttaen samalla taiteen eri osa-alueiden tekijöitä verkostoitumaan keskenään.
Asbestos Art Space on vain puoli vuotta tuore tila, joten järjestämämme tapahtuman tavoite oli myös hankkia Asbestos Art Spaceen uutta kävijäkuntaa sekä sitouttaa vieraita tilaan.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta, tutkimuksellisesta sekä toiminnallisesta osiosta. Toiminnallisessa osiossa luotiin neljä päivää kestänyt poikkitaiteellinen (UN)KNOWN FUTURE -tapahtuma. Tutkimuksel-linen osuus sisälsi benchmarkingia, puolistrukturoidut taiteilijahaastattelut sekä kaksi kyselyä. Kyselyistä ensimmäinen suoritettiin paikan päällä paperiversiona ja jälkimmäinen näyttelyn jälkeen internetissä. Tutkimustulokset analysoitiin ja näin selvisi Asbestos Art Spacen alustava asiakasprofiili hyödynnettäväksi jatkoa ajatellen. Kyselyn tuloksissa kävi ilmi myös se, että ihmiset olivat luoneet tapahtumassa uusia verkostoja ja tapahtuman myötä Asbestos Art Space sai uusia kävijöitä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda piengalleriaan inspiroiva taidetapahtuma-konsepti painottuen kuva-taiteeseen, auttaen samalla taiteen eri osa-alueiden tekijöitä verkostoitumaan keskenään.
Asbestos Art Space on vain puoli vuotta tuore tila, joten järjestämämme tapahtuman tavoite oli myös hankkia Asbestos Art Spaceen uutta kävijäkuntaa sekä sitouttaa vieraita tilaan.
Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta, tutkimuksellisesta sekä toiminnallisesta osiosta. Toiminnallisessa osiossa luotiin neljä päivää kestänyt poikkitaiteellinen (UN)KNOWN FUTURE -tapahtuma. Tutkimuksel-linen osuus sisälsi benchmarkingia, puolistrukturoidut taiteilijahaastattelut sekä kaksi kyselyä. Kyselyistä ensimmäinen suoritettiin paikan päällä paperiversiona ja jälkimmäinen näyttelyn jälkeen internetissä. Tutkimustulokset analysoitiin ja näin selvisi Asbestos Art Spacen alustava asiakasprofiili hyödynnettäväksi jatkoa ajatellen. Kyselyn tuloksissa kävi ilmi myös se, että ihmiset olivat luoneet tapahtumassa uusia verkostoja ja tapahtuman myötä Asbestos Art Space sai uusia kävijöitä.