Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työn opinnollistaminen turvallisuusalan opetussuunnitelmaperusteisessa perustutkinnossa

Mäkinen, Jesse (2017)

 
Avaa tiedosto
Makinen_Jesse.pdf (18.00Mt)
Lataukset: 


Mäkinen, Jesse
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705056482
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toiminnallisena tutkimuksena projektisarjassa Turun Messukeskuksessa vuosien 2016 ja 2017 aikana. Tutkimusmenetelminä käytettiin toiminnallista tutkimusmenetelmää ja innovaatioiden kehittämistä Turun messukeskuksen järjestämissä messutapahtumissa, joita oli seitsemän kappaletta. Työn tilaajana on Turun Aikuiskoulutuskeskus.

Opinnäytetyö keskittyy Turun Aikuiskoulutuskeskuksen turvallisuusalalla koulutettavien turvallisuusvalvojien koulutuksen kehittämiseen yhteistyökumppanin avulla. Opintojen tulee olla mahdollisimman lähellä työelämän toimia, jotta valmistuneella turvallisuusvalvojalla olisi onnistumisen edellytykset työelämään siirryttäessä.

Turvallisuusalaa koettelivat opinnäytetyötä tehdessä lakiuudistukset, jotka astuivat voimaan 1.1.2017, siis puolessa välissä projektisarjaa. Kaikkia ammatillisia koulutusaloja koskee myös koulutusreformi, jonka aiheuttamat uudistukset tulee olla valmiina toteutettavaksi oppilaitoksissa 2018. Valtionosuuksien leikkaukset näkyvät myös päivittäisten toimien suunnittelussa ja tulevien vuosien johtavana teemana onkin ”vähemmällä pitää saada aikaan enemmän”.

Projektisarjan aikana koettiin erilaisia tilanteita normaaleista asiakaspalvelutilanteista ja poikkeavistakin tapahtumista. Opiskelijat pääsivät tutustumaan myös itseensä.

Tutkimukseni tuotteena löysimme uusia käytännön toimia, joilla työtä voidaan opinnollistaa. Onnistumisen edellytyksenä on opettajan oikeanlainen johtamisote, tärkeimpänä työkalunaan oma esimerkki.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste