Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kiinnostaako kanta-asiakkuus? : Kanta-asiakastoiminnan aloittaminen Tampereen Tullikamarin Klubilla

Perttilahti, Piia (2017)

Avaa tiedosto
Perttilahti_Piia.pdf (383.9Kt)
Lataukset: 


Perttilahti, Piia
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017052810621
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli antaa Tampereen Tullikamarin Klubille kanta-asiakastoiminnan aloittamiseen liittyviä suuntaviivoja ja kehittämisehdotuksia. Tampereen Tullikamari, joka toimi opinnäytetyön tilaajana, on kulttuurikeskus, joka tarjoaa monipuoliset puitteet erilaisille tapahtumille.
Tullikamarilla on harkittu kanta-asiakastoiminnan aloittamista lähitulevaisuudessa.

Kanta-asiakasohjelma on markkinointikeino, jolla kuluttaja pyritään sitouttamaan käyttämään tiettyä palvelua tai tekemään tiettyjä hankintoja. Kanta-asiakkuudesta hyötyvät niin asiakkaat kuin yrityskin. Kanta-asiakkuus on yksi osa asiakkuudenhallintaa. Onnistunut asiakkuudenhallinta edellyttää asiakkaiden tarpeiden ymmärtämistä ja tunnistamista. Kanta-asiakkuusjärjestelmien avulla toteutettu kohdennettu markkinointi on kustannustehokasta.

Opinnäytetyössä selvitettiin, millainen on Klubin tyypillinen kanta-asiakas ja onko hän kiinnostunut mahdollisesta kanta-asiakasjärjestelmästä. Lisäksi työssä tarkastellaan kanta-asiakkuuden toimintamalleja ja hyötyjä erityisesti kulttuurialalla sekä pohditaan kanta-asiakkuuden kiinnostavuutta tulevaisuudessa. Menetelminä opinnäytetyössä käytettiin haastattelua sekä kyselyä, joiden avulla saatiin käytännön tietoa niin asiakkailta kuin myös jo kanta-asiakasjärjestelmää käyttäviltä organisaatioilta. Haastattelujen avulla selvitettiin jo toiminnassa olevien kanta-asiakasjärjestelmien toimivuutta muun muassa kulttuurialalla. Kysely antoi tietoa Klubin tyypillisistä asiakkaista sekä heidän näkemyksistään ja toiveistaan kanta-asiakasjärjestelmän suhteen. Kanta-asiakkuudesta oltiin selvästi kiinnostuneita.

Opinnäytetyön merkitys yleisellä tasolla on ajankohtainen monille yrityksille, sillä kanta-asiakasjärjestelmiä on nykyisin todella paljon. Kaikilla organisaatioilla ei ehkä kuitenkaan ole minkäänlaista suunnitelmaa, kuinka järjestelmää hyödynnetään ja ylläpidetään.

Opinnäytetyön merkitys kulttuurialalle on tärkeä. Kanta-asiakkuus on merkittävä osa asiakkuuksien hallintaa ja sitä käytetään monissa eri yrityksissä monilla eri aloilla. Kulttuurialalla tavallisin kanta-asiakasmuoto on kanta-asiakaskortti, mutta tässä opinnäytetyössä pohdittiin myös mobiilisovelluksen soveltamista kulttuuriorganisaation käyttöön. Opinnäytetyötä ja sen antamaa informaatiota on mahdollista hyödyntää niin kulttuurialalla kuin muillakin aloilla, sillä toimintaperiaatteet ovat samanlaisia kaikilla toimialoilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste