Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Young consumers’ tendency to use a smartphone as decision-support inside clothing stores

Eriksson, Niklas; Rosenbröijer, Carl-Johan; Fagerstrøm, Asle (2017)

 
Avaa tiedosto
AWP_4-2017_Smartphone.pdf (423.5Kt)
Lataukset: 


Eriksson, Niklas
Rosenbröijer, Carl-Johan
Fagerstrøm, Asle
Yrkeshögskolan Arcada Ab
2017
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-5260-81-6
Tiivistelmä
This study explores young consumers’ tendency to use a smartphone to support decisions in a clothing store. A cluster analysis is conducted based on results from a student survey. The findings generated three tentative clusters, namely the occasional users, the digitally assisted and the conventional shoppers. Comparing prices online with a smartphone while inside the store seems to be the main differentiator between the groups. These findings are important for retailers that strive to defend from showrooming effects and create new customer experiences from mobile technology solutions. Managerial and practical implications are discussed, together with future research.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste