Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöstöyrityksen laadunhallinta lyhytaikaisissa tapahtumatuotannoissa : Case Event Stars

Lindroos, Elina (2018)

 
Avaa tiedosto
Lindroos_Elina.pdf (829.2Kt)
Lataukset: 


Lindroos, Elina
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107524
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää henkilöstöyritys Event Starsin laadunhallintaa lyhytaikaisissa tapahtumatuotannoissa. Työssä kartoitettiin, millä keinoilla yritys voi parantaa laadunhallintaa keskittyen erityisesti tapahtumatuottajien perehdyttämiseen ja palautejärjestelmän luomiseen sekä tietosuoja ja -turva-asioihin. Opinnäytetyön tilaaja Event Stars on henkilöstöyritys, joka välittää työntekijöitään asiakasyritystensä käyttöön tietyn tuotannon ajaksi kerrallaan. Toiminta on keskittynyt erityisesti tapahtuma-alalle, mutta viime vuosina yritys on alkanut laajentaa myös muille aloille. Event Starsilla on tällä hetkellä listoillaan muun muassa tapahtuma-avustajia, promoottoreita, juontajia, kauneusalan ja liikunnan ammattilaisia.

Opinnäytetyön aineisto hankittiin haastattelemalla Event Starsin asiakkaita sekä kahdella kyselyllä ja yhteiskehittelymenetelmällä. Ensimmäinen kyselyistä suunnattiin Event Starsin tapahtumatuottajille, jotka ovat tehneet lyhytaikaisia tapahtumatuotantoja yrityksen asiakkaille. Toinen kysely lähetettiin Event Starsin listoilla oleville tapahtumatuottajille, jotka eivät ole tehneet vielä tuotantoja yrityksen kautta. Yhteiskehittelymenetelmällä luotiin Event Starsin työntekijöiden kanssa heidän käyttötarpeisiin sopivat asiakasrekisteri ja palautejärjestelmä. Tietoperustassa käsitellään laatuun, perehdyttämiseen sekä luottamuksellisuuteen ja tietosuojaan liittyvää aineistoa. Analyysin ensimmäisessä osiossa on pohdintaa saatujen aineistojen perusteella, minkälainen on Event Starsin laadunhallinnan nykytilanne lyhytaikaisissa tuotannoissa sekä mitä tavoitteita ja odotuksia tuotantoihin ja tuottajiin liittyy. Toisessa osiossa tulee esille kehittämistarpeet laadunhallinnan parantamiseksi ja kolmannessa osiossa on ehdotus toteuttamissuunnitelmaksi.

Opinnäytetyön myötä selvisi tarve laadunhallinnan kehittämiselle, mikä tuli esiin niin Event Starsilta, heidän asiakkailtaan kuin tapahtumatuottajiltakin. Opinnäytetyön tuloksia ja lopputuotoksena syntyneitä asiakasrekisteriä ja palautejärjestelmää voivat hyödyntää vastaavanlaiset tapahtuma-alalla toimivat henkilöstöyritykset. Myös tapahtumatalot, jotka haluavat kehittää omien työntekijöiden perehdyttämistä, voivat soveltaa työn tuloksia. Opinnäytetyö pyrkii parantamaan henkilöstöyrityksen laadunhallintaa, jolla on vaikutusta moniin tahoihin. Tässä kyseisessä casessa välittömästi tapahtumataloihin sekä välillisesti tapahtumatalojen asiakkaisiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste