Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Erikoistumiskoulutuksen siivittämänä esittävien taiteiden moniosaajaksi : Kuinka musiikki- ja nukketeatterin erikoistumiskoulutus vastaa opiskelijoiden odotuksiin ja ammatillisiin kehittämistarpeisiin

Lehtonen, Aliisa (2019)

 
Avaa tiedosto
Lehtonen_Aliisa.pdf (2.440Mt)
Lataukset: 


Lehtonen, Aliisa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904296709
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää kuinka Yrkeshögskolan Novian, Turun Ammattikorkeakoulun ja Åbo Svenska Teaterin yhteistyössä toteutettu musiikki- ja nukketeatterin erikoistumiskoulutus vastaa opiskelijoiden odotuksiin ja ammatillisiin kehittämistarpeisiin. Opinnäytetyössä tarkasteltava koulutus on uusi ja ainut laatuaan, minkä takia sen dokumentointi ja tutkiminen on tärkeää. Musiikki- ja nukketeatterin erikoistumiskoulutus on tarkoitettu esittävien taiteiden korkeakoulututkinnon suorittaneille alan ammattilaisille. Koulutus toteutetaan aikajaksolla maaliskuu 2019 - syyskuu 2019. Opinnäytetyössä tarkastellaan koulutuksen alkuun sijoittuvaa neljän viikon pituista intensiivijaksoa.

Työn tilaajana toimi Yrkeshögskolan Novia, musiikki- ja nukketeatterin erikoistumiskoulutus. Yrkeshögskolan Novia on erikoistumiskoulutuksen järjestäjätaho yhdessä Turun Ammattikorkeakoulun Taideakatemian kanssa. Työelämän edustajatahona koulutuksessa toimii Åbo Svenska Teater.

Työn aineistonkeruumenetelminä käytettiin havainnointia, kyselyjä ja haastatteluja. Havainnointia suoritettiin koulutuksen opetuspäivissä, haastatteluun otettiin koulutuksesta vastaavia opettajia ja kyselyt suoritettiin erikoistumiskoulutuksen opiskelijoille. Aineistoa analysoitiin laadullisen sisällönanalyysin menetelmin. Tulokset osoittivat koulutuksen intensiivijakson vastanneen opiskelijoiden odotuksia ja tarpeita vaihtelevasti. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi kehittämisehdotuksia vastaavien esittävien taiteiden erikoistumiskoulutuksia varten.

Opinnäytetyö auttaa vastaavien erikoistumiskoulutusten suunnittelijoita ottamaan paremmin huomioon opiskelijoiden toiveet ja ammatilliset kehittämistarpeet koulutusten suunnittelemisessa ja toteuttamisessa. Työ myös auttaa korkeakouluja tarjoamaan opiskelijoille yhä laadukkaampia, todelliseen tarpeeseen vastaavia erikoistumiskoulutuksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste