Kansainvälisen viikon opiskelijavaihdon haasteita
Lindfors, Ville (2019)
Lindfors, Ville
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214073
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kansainvälisen viikon opiskelijavaihdon haasteita opiskelijoiden näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miksi hakijoita kansainväliselle viikolle on ollut suhteellisen vähän, vaikka jokainen poliisiopiskelija on kuitenkin jo pääsykokeissa todistanut omaavansa sellaiset sosiaaliset taidot, että vaihdossa pärjäämisestä ei ole epäilystäkään.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimusmateriaali kerättiin käyttäen Webropol-kyselylomaketta. Tutkimukseen osallistuivat vuonna 2018 opintonsa aloittaneet Poliisiammattikorkeakoulun opiskelijat pois lukien ruotsinkielisenä toteutettava Yh-kurssi. Materiaalin analysointiin on käytetty kvantitatiivisia analysointimenetelmiä.
Lopputuloksen perusteella voidaan tarkastella kansainvälisen viikon ja siihen sisältyvän hakuprosessin sekä tiedottamisen kipupisteitä. Kyselyn vastaukset osoittavat selkeästi, että suurimmaksi esteeksi kansainväliselle viikolle hakeutumisessa opiskelijat kokevat opintojen järjestämisen poissaoloajaksi.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää käyttäen. Tutkimusmateriaali kerättiin käyttäen Webropol-kyselylomaketta. Tutkimukseen osallistuivat vuonna 2018 opintonsa aloittaneet Poliisiammattikorkeakoulun opiskelijat pois lukien ruotsinkielisenä toteutettava Yh-kurssi. Materiaalin analysointiin on käytetty kvantitatiivisia analysointimenetelmiä.
Lopputuloksen perusteella voidaan tarkastella kansainvälisen viikon ja siihen sisältyvän hakuprosessin sekä tiedottamisen kipupisteitä. Kyselyn vastaukset osoittavat selkeästi, että suurimmaksi esteeksi kansainväliselle viikolle hakeutumisessa opiskelijat kokevat opintojen järjestämisen poissaoloajaksi.