Dream Team Cheerleaders ry:n viestinnän kehittäminen : Kissaperheen viestintäopas
Leppinen, Pauliina (2019)
Leppinen, Pauliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019092019119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019092019119
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on päivittää Dream Team Cheerleaders ry:n nykyinen viestintäsuunnitelma kattavammaksi viestintäoppaaksi. Seuran tämän hetkinen viestintäsunnitelma on vuodelta 2016. Päivitetty viestintäopas on laajempi kokonaisuus, joka vastaa paremmin tilaajn tarpeisiin. Viestintäoppaasta löytyy erillinen viestintästrategia ja viestintäsuunnitelma. Viestintäsuunnitelma sisältää vielä kolme erikseen jaoteltua osaa: sisäinen-, ulkoinen- ja kriisiviestintä.
Tutkimusaineistoa kerättiin ensin alkukartoituspalaverissa, jossa keräsin tietoa seuran työntekijöiltä. Alkukartoituspalaverissa käytin menetelmänä teemahaastattelua. Laajempaa aineistoa seuran viestinnän nykyisestä tasosta ja toiveista kerättiin seuran jäsenille tarkoitetun kyselyn avulla. Lisäksi yhtenä tutkimusmenetelmänä käytin benchmarkingia, jonka avulla tutkin muiden cheerleadingseurojen ulkoista viestintää sosiaalisen median kanavissa. Teoriaosuudessa käydään läpi mitä viestintä on, mikä on viestintästrategia ja viestintäsuunnitelma. Lisäksi teoriaosuudessa paneudutaan sisäiseen,- ulkoiseen- ja kriisiviestintään ja viestinnän mittareihin.
Opinnäytetyöni auttaa vastaisuudessa tehostamaan seuraviestintää paremmin, kohdentamaan viestinnän oikeille kohderyhmille ja oikeisiin kanaviin sekä yhtenäistämään viestintää kaikkien seuran viestinnän parissa työskentelevien kesken.
Tutkimusaineistoa kerättiin ensin alkukartoituspalaverissa, jossa keräsin tietoa seuran työntekijöiltä. Alkukartoituspalaverissa käytin menetelmänä teemahaastattelua. Laajempaa aineistoa seuran viestinnän nykyisestä tasosta ja toiveista kerättiin seuran jäsenille tarkoitetun kyselyn avulla. Lisäksi yhtenä tutkimusmenetelmänä käytin benchmarkingia, jonka avulla tutkin muiden cheerleadingseurojen ulkoista viestintää sosiaalisen median kanavissa. Teoriaosuudessa käydään läpi mitä viestintä on, mikä on viestintästrategia ja viestintäsuunnitelma. Lisäksi teoriaosuudessa paneudutaan sisäiseen,- ulkoiseen- ja kriisiviestintään ja viestinnän mittareihin.
Opinnäytetyöni auttaa vastaisuudessa tehostamaan seuraviestintää paremmin, kohdentamaan viestinnän oikeille kohderyhmille ja oikeisiin kanaviin sekä yhtenäistämään viestintää kaikkien seuran viestinnän parissa työskentelevien kesken.