Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöisen markkinoinnin kehittäminen: Case Mahdollisuuksien Tila

Salo, Henni (2019)

 
Avaa tiedosto
Salo_Henni.pdf (2.570Mt)
Lataukset: 


Salo, Henni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112522310
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on markkinoinnin asiakaslähtöinen kehittäminen. Työn tiljaaja on Tästä tulee niin hieno maailma ry, joka toteuttaa erilaisia kulttuuri- ja taidetoiminnan linjoja. Yhdistys myös myös ylläpitää ja hallinnoi Mahdollisuuksien Tilaa, joka on yhteisöllinen kulttuuritila. Opinnäytetyö keskittyy Mahdollisuuksien Tilan jo olemassa olevan markkinointisuunnitelman asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Kehittämistyö on rajattu markkinointisuunnitelman operatiivisen osan kehittämiseen.

Opinnäytetyön teoriaosiossa käsitellään markkinoinnin osa-alueita kuten markkinoinnin määritelmää, markkinoinnin strategista ja taktista sisältöä, markkinointisuunnitelmaa sekä markkinoinnin asiakaslähtöistäsuunnittelua. Osio sisältää tietoa myös asiakaslähtöisyydestä, brändistä ja arvoista. Teoriaosuudessa perehdytään myös markkinointiin non-profit organisaation näkökulmasta.

Menetelminä opinnäytetyössä käytetään benchmarking-menetelmää ja yhteiskehittämistä. Bechmarking-kohteena on Esittävien taiteiden ammattilaisten yhdistys. Yhteiskehittäminen toteutettiin järjestämällä yhteiskehittämisen työpajoja. Työpajoja järjestettiin yhteensä neljä kertaa. Kaksi työpajaa järjestettiin Mahdollisuuksien Tilan työntekijöille ja kaksi Tilan asiakkaille. Yhteiskehittämisen työpajat tuottivat kehittämistyön aineiston, jonka pohjalta markkinointisuunnitelman kehittämistyö tehtiin. Tavoitteena opinnäytetyössä on yhteiskehittämisen kautta kehittää markkinointikanavien parempaa hyödyntämistä, uusia markkinointikeinoja sekä markkinointityön suunnittelua.

Yhteiskehittämisprosessissa syntyi uusia markkinointitoimenpiteitä ja toimintaehdotuksia markkinointisuunnitelmaan. Asiakaslähtöisesti kehitetty markkinointisuunnitelma on opinnäytetyön konkreettinen tuotos tilaajalle. Markkinointisuunnitelma on opinnäytetyössä liitteenä.

Opinnäytetyö tuotti tietoa yhteiskehittämisen prosessista, jota voidaan hyödyntää kulttuuri- ja tapahtumatuotantoalalla markkinoinnin asiakaslähtöisyyden kehittämisessä. Kehittämistyön tuloksia voidaan soveltaa kulttuurituotannonalalla sekä se toimii yhtenä esimerkkinä uusien markkinointikanavien ja markkinointitoimintojen suunnittelussa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste