Blogi yritystoiminnan tukena : Case Ilosaarirock
Helander, Susanna (2011)
Helander, Susanna
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208951
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105208951
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskitytään blogien tuomiin mahdollisuuksiin yritystoiminnassa. Opinnäytetyössä tutkitaan tuoko blogi jotakin uutta yritysmarkkinointiin ja -viestintään ja sitä, kannattaako yrityksen perustaa blogi. Työssä tutkitaan, helpottaako blogi yrityksen sisäistä ja ulkoista viestintää. Työssä esitellään blogimaailma sen syntymästä tähän päivään ja tarkastellaan kuinka blogimaailma on muuttunut vuosien aikana.
Kulttuurituottaja on sidoksissa markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä melkein joka tuotannossa. Blogit ovat suhteellisen uusi markkinoinnin ja viestinnän keino tai paremminkin, ne ovat vasta nostamassa päitään Suomessa. Kulttuurituottajan pitää täytyy hallita uudet markkinoinnin keinot. Opinnäytetyöni esittelee blogimaailmaa ja tutkimukseni avulla kulttuurituottaja tutustuu blogin tuomiin mahdollisuuksiin.
Blogia voi hyödyntää myös tapahtumamarkkinoinnissa. Opinnäytetyössä esitellään kolmen bloggaajan blogit. Bloggaajat ovat saaneet tunnettavuutta kirjoituksillaan. Tällä pyritään tuomaan esiin blogien tuomat mahdollisuudet.
Opinnäytetyössä keskitytään yritystoimintaan. Case-esimerkkinä käytän Ilosaarirockia. Se on Suomen
toiseksi vanhin musiikkifestivaali. Ilosaarirock järjestetään talkoolaisvoimin. Se työllistää joka kesä noin 2000 vapaaehtoista, joista noin 100 on vastaavia työntekijöitä. Opinnäytetyö tutkii Ilosaarirockin sisäisen ja ulkoisen viestinnän kehittymistä. Pyrin kehittämään sille toimivan blogin ja tutkin auttaako blogi Ilosaarirockia sen organisaatioviestinnässä.
Kulttuurituottaja on sidoksissa markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä melkein joka tuotannossa. Blogit ovat suhteellisen uusi markkinoinnin ja viestinnän keino tai paremminkin, ne ovat vasta nostamassa päitään Suomessa. Kulttuurituottajan pitää täytyy hallita uudet markkinoinnin keinot. Opinnäytetyöni esittelee blogimaailmaa ja tutkimukseni avulla kulttuurituottaja tutustuu blogin tuomiin mahdollisuuksiin.
Blogia voi hyödyntää myös tapahtumamarkkinoinnissa. Opinnäytetyössä esitellään kolmen bloggaajan blogit. Bloggaajat ovat saaneet tunnettavuutta kirjoituksillaan. Tällä pyritään tuomaan esiin blogien tuomat mahdollisuudet.
Opinnäytetyössä keskitytään yritystoimintaan. Case-esimerkkinä käytän Ilosaarirockia. Se on Suomen
toiseksi vanhin musiikkifestivaali. Ilosaarirock järjestetään talkoolaisvoimin. Se työllistää joka kesä noin 2000 vapaaehtoista, joista noin 100 on vastaavia työntekijöitä. Opinnäytetyö tutkii Ilosaarirockin sisäisen ja ulkoisen viestinnän kehittymistä. Pyrin kehittämään sille toimivan blogin ja tutkin auttaako blogi Ilosaarirockia sen organisaatioviestinnässä.