Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Indie-musiikkimarkkina Japanissa.

Keuru, Joakim (2020)

 
Avaa tiedosto
Keuru_Joakim.pdf (701.0Kt)
Lataukset: 


Keuru, Joakim
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004205432
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tilaaja oli Jiffel Music Oy niminen suomalainen musiikkialan organisaatio, jonka tavoitteena on olla maailman digitaalisin levy-yhtiö. Tilaajan toimintaa kehitetään, koska Jiffel Music Oy on avaamassa startup-tytäryhtiön nimeltä Family In Music. Family In Music on tarkoitus saada kansainvälisille markkinoille. Työn tavoitteena oli kerätä tietoa tästä maailman toiseksi suurimmasta musiikkimarkkinamaasta erityisesti keskittyen independent-toimijoihin.

Erilaisista dokumenteista ja haastatteluista kerätyn tiedon avulla oli tarkoitus saada selville, minkälainen kohdemarkkina Japani on, missä japanilainen kohdemarkkina verkostoituu, mitkä ovat tilaajan potentiaaliset kilpailijat ja mahdolliset esteet markkinoille pääsemisessä. Tavoitteena oli myös selvittää, millä tavalla Jiffel Music voisi markkinoida Family In Music palvelua Japanissa, ja miten palvelua pitäisi muokata japanilaisen kohdemarkkinan tarpeita vastaavaksi. Tutkimusmenetelmät opinnäytetyössä olivat dokumenttianalyysi, kilpailija-analyysi ja haastattelut. Työn tuloksena tilaaja sai laajan raportin Japanin musiikkimarkkinoista keskittyen independent toimijoihin.

Japanin musiikkimarkkinat eroavat länsimaiden markkinasta monella eri tavalla. Markkinoiden eroavaisuuksia on tutkittu paljon ja näin ollen aiheesta löytyy runsaasti tietoa. Uusi tieto, jota ei ole muista vastaavanlaisista tutkimuksista oli se, että Japanissa on major-levy-yhtiöiden kokoisia paikallisella markkinalla toimivia independent yhtiöitä, joita myös kutsutaan ’’Japanin majoryhtiöiksi’’. Moni näistä kyseisistä majoreista toimii musiikkimarkkinoiden lisäksi monella muullakin markkina-alueella. Lisäksi opinnäytetyössä on muutaman vuoden aikajanalta eri tutkimuksia, selvityksiä ja raportteja, joista tulee esille, että Japanissa digitaalisen musiikin kulutus on pikkuhiljaa lisääntynyt, vaikka dominoivassa asemassa on edelleen fyysisen tallenne musiikin myynti. Opinnäytetyön pääkysymyksissä kävi ilmi, että yhteistyökumppanin löytäminen Japanista olisi yksi tärkeimmistä prioriteeteistä ja palvelun pitäisi ulkoisesti näyttää japanilaiselta, jotta se menestyisi Japanissa. Lisäksi Family In Music -palvelun julkaisu vaiheessa sen pitäisi olla japaninkielinen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste