Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nivelvaiheiden yhteistoiminnat Orimattilassa ja niiden tärkeyden korostaminen kulttuurisesta näkökulmasta katsottuna

Jokelainen, Katja (2011)

 
Avaa tiedosto
Jokelainen_Katja.pdf (541.7Kt)
Lataukset: 


Jokelainen, Katja
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112816071
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tilaustyö Orimattilan kaupungin sivistyspalvelukeskukselle, sivistystoimenjohtajan ehdotuksesta. Työ tilattiin siksi, että Orimattilan kaupunki tarvitsi kartoituksen koulujen ja päiväkotien nivelvaiheissa käytetyistä toiminnoista tulevan paikallisen opetuksen järjestämisen suunnitelman liitteeksi.

Opinnäytetyö on kooste Orimattilaan perustetun nivelvaihetyöryhmän työskentelyprosessista ja Orimattilassa tehtävistä jo käytössä olevista päiväkotien ja koulujen nivelvaihe- eli siirtymävaihetoiminnoista. Lisäksi opinnäytetyössä esitetään oppilaan ja hänen perheensä kulttuuritaustan merkitysten kautta yhteistoiminnallisten toimintojen tärkeys niin nivelvaiheissa kuin yleensä koulumaailmassa.

Tavoitteena oli tuottaa Orimattilan nivelvaiheissa käytetyistä yhteistoiminnallisista toiminnoista kooste kaikkien sivistyspalvelu yksiköiden käyttöön sekä selvittää kulttuurin taustan merkityksiä oppilaan tuen tarpeessa eri nivelvaiheissa. Työssä on elämänkaaripsykologian perusajatuksia, jotka vahvistavat nivelvaiheissa olevien yhteistoiminnallisten menetelmien käyttötarkoitusta. Tavoitteet saavutettiin hyvin tuloksin.

Opinnäytetyön merkitys opettamisen ammattialalle on uuden tiedon tuominen kirjallisesti näkyviin, hiljaisen tiedon tuominen näkyviin. Yhteistoiminnallisia menetelmiä käytetään paljon, mutta niiden käyttöä on esitetty kirjallisesti melko vähän. Lisäksi näkökulmana käytetty ihmisten kulttuuritausta tuo erilaisen näkemyksen nivelvaiheista ja yhteistoiminnallisista menetelmistä koulumaailmassa. Aihe on laaja ja vaativa. Toivon että joku saa inspiraation opinnäytetyöstäni ja lähtee tutkimaan aihetta vieläkin syvällisemmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste