Karitan koulu Fuengirolassa. Toiminnan kehittäminen yhteistyössä vanhempien ja oppilaiden kanssa.
Lauttamus, Petra (2021)
Lauttamus, Petra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128484
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128484
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Fuengirolassa toimivan Karitan koulun, viralliselta nimeltään Aurinkorannikon opetus ja valmennus, toiminnan kehittäminen oppilaiden perheiltä saadun palautteen ja kehittämisehdotusten perusteella.
Tilaaja on Karita Leinonen, Karitan koulun perustaja.
Ajatus opinnäytetyön tekemisestä syntyi Karita Leinosen toiveesta kehittää koulun toimin-taa. Tavoitteena on saada koulu erottumaan positiivisella tavalla vahvana vaihtoehtona Fuengirolaan tuleville lapsiperheille.
Tarkoitus on tuoda esiin myös oppilaiden positiiviset oppimistulokset ja Karita Leinosen käyttämät opetusmenetelmät.
Tiedonkeruumenetelmänä käytin kyselyjä, jotka laadin erikseen vanhemmille, oppilaille ja Karita Leinoselle. Lähetin kyselyn 11 vanhemmalle ja 16 oppilaalle, joista yhdeksän van-hempaa ja 14 oppilasta vastasi.
Keräsin tietoa myös sähköpostin ja Messenger-keskustelujen avulla.
Kyselyiden vastausten perusteella perheet ovat pääosin tyytyväisiä Karitan koulun toimin-taan ja opetusmenetelmiin. Usean oppilaan motivaatio ja oppimistulokset ovat kasvaneet yksilöllisen opetuksen myötä.
Kyselyn tuloksena tuli yhdeksän kehittämisehdotusta. Kaikki ehdotukset ovat toteuttamis-kelpoisia, ja osa voidaan toteuttaa heti, osa myöhemmin.
Tilaaja on Karita Leinonen, Karitan koulun perustaja.
Ajatus opinnäytetyön tekemisestä syntyi Karita Leinosen toiveesta kehittää koulun toimin-taa. Tavoitteena on saada koulu erottumaan positiivisella tavalla vahvana vaihtoehtona Fuengirolaan tuleville lapsiperheille.
Tarkoitus on tuoda esiin myös oppilaiden positiiviset oppimistulokset ja Karita Leinosen käyttämät opetusmenetelmät.
Tiedonkeruumenetelmänä käytin kyselyjä, jotka laadin erikseen vanhemmille, oppilaille ja Karita Leinoselle. Lähetin kyselyn 11 vanhemmalle ja 16 oppilaalle, joista yhdeksän van-hempaa ja 14 oppilasta vastasi.
Keräsin tietoa myös sähköpostin ja Messenger-keskustelujen avulla.
Kyselyiden vastausten perusteella perheet ovat pääosin tyytyväisiä Karitan koulun toimin-taan ja opetusmenetelmiin. Usean oppilaan motivaatio ja oppimistulokset ovat kasvaneet yksilöllisen opetuksen myötä.
Kyselyn tuloksena tuli yhdeksän kehittämisehdotusta. Kaikki ehdotukset ovat toteuttamis-kelpoisia, ja osa voidaan toteuttaa heti, osa myöhemmin.