Näytä suppeat kuvailutiedot

Taidelainaamoiden kehittäminen asiakastutkimuksen pohjalta

Tabell, Aino (2009)

dc.contributor.authorTabell, Aino
dc.date.accessioned2009-11-30T06:48:05Z
dc.date.available2009-11-30T06:48:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-200911296401
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/5130
dc.description.abstractTaidelainaamoiden asiakastutkimus oli ESR-rahoitteisen Art360-hankkeen tilaama opinnäytetyö, jonka tarkoituksena oli kartoittaa taidelainaamoiden asiakkaita Helsingissä, Hämeenlinnassa ja Tampereella. Asiakastutkimuksen pohjalta Art360-hanke laatii markkinointisuunnitelman taidelainaamoidenkonseptin tunnettavuuden lisäämiseksi sekä toiminnan sisällön kehittämiseksi. Taidelainaamoiden asiakastutkimus oli toteutettu kvantitatiivisin ja kvalitatiivisin tutkimusmetodein. Tutkimukseen oli haastateltu Helsingin Taiteilijaseuran, Tampereen Taiteilijaseuran ja Hämeenlinnan ArsHämeen taidelainaamoidenhoitajia. Lisäksi jokaisen taidelainaamon asiakasrekisterinjäsenille lähetettiin sähköpostitse asiakaskysely. Taidelainaamoiden asiakastutkimuksen pohjalta perusasiakkaiksi muodostuivat keski-ikäiset hyvätuloiset naiset. Muita kävijäryhmiä olivat mm. keräilijät. Asiakkaat olivat tyytyväisiä palveluihin, mutta mm. taiteilijatapaamisia ja tapahtumia toivottiin lisää. Tärkeää oli myös tilojen ja internetin osuuden lisääminen toiminnassa. Oleellista toiminnan tehostamisessa oli verkostoituminen muiden taidelainaamoiden kesken ja visuaaliseen ilmeeseen panostaminen. Opinnäytetyö on hyödynnettävissä taidelainaamoiden markkinoinninkehittämisessä sekä taidelainaamokonseptista ja asiakastutkimuksesta kiinnostuneiden henkilöiden ja yhteisöiden käytössä.fi
dc.description.abstractThe client of this customer survey is Art360, a project funded by ESR and one that studies the clientele of artotheques in Helsinki, Hämeenlinna and Tampere. Based on the customer survey the Art360 project will develop a marketing plan to increase public awareness of the concept of artoteques and to improve their function in the wider community. The study was made by combining quantitative and qualitative research methods. The members of staff of artoteques in Rikhardinkatu Library in Helsinki, Mältinranta in Tampere and GalleriaKONE in Hämeenlinna were interviewed as part of the research project. In addition customer types and ideas for future development were studied on the basis of an email questionnaire sent to all registered members of customer database of artotheques. This thesis includes information about artotheques and their current customers and customership in Finland. The study clarifies the structure of the clientele and points out how to develop the manner in which artotheques function in the future on both a national and individual level. It will also analyse and introduce new ideas and methods related to the changing market of visual arts.en
dc.language.isofin
dc.publisherHumanistinen ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleTaidelainaamoiden kehittäminen asiakastutkimuksen pohjaltafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2063
dc.organizationHumanistinen ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysataidelainaamot
dc.subject.ysaasiakkaat
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.contributor.organizationHumanistinen ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordtaidelainaamo
dc.subject.keywordkuvataide
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordtaide
dc.subject.keywordArt360
dc.subject.keywordLuova Suomi
dc.subject.keywordRikhardinkadun taidelainaamo
dc.subject.keywordTampereen taidelainaamo
dc.subject.keywordGalleriaKONE
dc.subject.degreeprogramfi=Kulttuurituotanto|sv=Kulturproduktion|en=Cultural Management|
dc.subject.disciplineKulttuurituotannon koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot