Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Friends- ohjelman arviointia : Mitä nuoret pohtivat Friends- ohjelmasta ja tunnetaidoista?

Santala, Marika (2013)

 
Avaa tiedosto
Santala_Marika.pdf (781.7Kt)
Lataukset: 


Santala, Marika
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303213515
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on arvioida Friends- ohjelmaa kohderyhmänsä näkökulmasta. Kohderyhmä tarkoittaa tässä tapauksessa nuoria, jotka ovat osallistuneet ohjelmaan. Arviointi tapahtui kerätyn palautteen avulla, ja palautteenantoon osallistui yhteensä kuusi luokkaa: kolme 8.luokkaa Helsingissä sijaitsevassa koulussa ja Espoossa sijaitsevassa koulussa palautteen antoi kaksi 7.luokkaa ja yksi 9.luokka. Yhteensä 91 oppilasta osallistui palautteen antoon. Palaute kerättiin kyselynä ja ryhmähaastatteluna. Friends- ohjelma tukee ja edistää tunnetaitoja, joten myös niiden merkitystä nuorille tarkastellaan tässä opinnäytetyössä.

Aseman Lapset ry on Suomessa Friends- ohjelmaa toteuttava taho. Opinnäytetyön arviointi antaa järjestölle kehittämisideoita nuorten näkökulmasta, joilla voidaan parantaa ohjelman toteutusta tulevaisuudessa. Friends on melko uusi toimenpideohjelma Suomessa, joten jatkuvaa arviointia ja palautetta tarvitaan ohjelmasta laadukkaan toteuttamisen takaamiseksi. Opinnäytetyö antaa myös syventävän näkökulman kasvatukseen tunnetaitojen merkitystä tarkastelemalla.

Tunnetaitojen merkitystä kasvattajan työssä on nostettu esille tänä päivänä. Tunnetaidot ovat tärkeitä nuoren elämänhallinnassa ja ollessaan vuorovaikutuksessa nuoren kanssa kasvattajan tulee ymmärtää nuoren tunteita ja tilannetta. Vuorovaikutustaitoinen kasvattaja omaa itse hyvät tunnetaidot, jolloin hän voi edistää niitä työssään.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste