Liiketoiminnan kehittäminen ja tunnettuuden lisääminen : Case New Dawn Oy
Ketonen, Helena (2013)
Ketonen, Helena
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082414766
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013082414766
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni pyrin kartoittamaan pienen av-alan tuotantoyhtiön liiketoiminnan kehitysmahdollisuuksia, sekä selvittämään teorian ja aineiston kautta yrityksen keinoja kasvattaa ja tehostaa liiketoimintansa osa-alueita. Tutkimuksen tilaaja on turkulainen vuonna 2008 perustettu tuotantoyhtiö New Dawn Oy. Yritys ei ole kehittänyt toimintansa osa-alueita suunnitelmallisesti, eikä liiketoiminnan kehittämiseksi ole tehty toimintasuunnitelmaa, myöskään markkinointia tai asiakashankintaa ei ole suunniteltu tai seurattu tavoitteellisesti.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda kehittämisehdotuksia yrityksen toiminnan muokkaamiseksi. Tutkimus keskittyy tuotantoyhtiön liiketoiminnan kehittämiseen ja tunnettuuden lisäämiseen erityisesti mainostuotantojen puolella. Työni teoriapohja on business-to-business –markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä, sekä liiketoiminnan kehittämisessä. Opinnäytetyöni lähestymistapa on tapaustutkimus ja menetelminä olen käyttänyt teemahaastattelua ja haastatteluiden ohella opinnäytetyöpäiväkirjaa.
Opinnäytetyöni loppuun olen koonnut haastatteluiden ja teorian kautta johdettuja toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla New Dawn voi kehittää liiketoimintaansa ja sen eri tahoja, kuten asiakassuhteita ja uusasiakashankintaa, markkinointia ja tuotteistamista. Tutkimus on tehty tilaajan tarpeiden ja lähtökohtien näkökulmasta, joten se ei ole suoraan monistettavissa muiden yritysten tarpeisiin. Opinnäytetyön teoriapohjaa ja rakennetta voi kuitenkin soveltaa samankaltaisien ongelmien kanssa kamppailevien palveluyritysten kehittämiseen.
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda kehittämisehdotuksia yrityksen toiminnan muokkaamiseksi. Tutkimus keskittyy tuotantoyhtiön liiketoiminnan kehittämiseen ja tunnettuuden lisäämiseen erityisesti mainostuotantojen puolella. Työni teoriapohja on business-to-business –markkinoinnissa ja markkinointiviestinnässä, sekä liiketoiminnan kehittämisessä. Opinnäytetyöni lähestymistapa on tapaustutkimus ja menetelminä olen käyttänyt teemahaastattelua ja haastatteluiden ohella opinnäytetyöpäiväkirjaa.
Opinnäytetyöni loppuun olen koonnut haastatteluiden ja teorian kautta johdettuja toimenpide-ehdotuksia, joiden avulla New Dawn voi kehittää liiketoimintaansa ja sen eri tahoja, kuten asiakassuhteita ja uusasiakashankintaa, markkinointia ja tuotteistamista. Tutkimus on tehty tilaajan tarpeiden ja lähtökohtien näkökulmasta, joten se ei ole suoraan monistettavissa muiden yritysten tarpeisiin. Opinnäytetyön teoriapohjaa ja rakennetta voi kuitenkin soveltaa samankaltaisien ongelmien kanssa kamppailevien palveluyritysten kehittämiseen.