Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Virtuaalista ohjausta: sähköinen opas pelikasvatuksen tueksi

Määttä, Tiia (2022)

 
Avaa tiedosto
Määttä_Tiia.pdf (910.4Kt)
Lataukset: 


Määttä, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927566
Tiivistelmä
School of Gaming on oululainen vaikuttavuusyritys, joka järjestää lapsille ja nuorille pelikasvatusta verkossa ja kasvokkain. School of Gaming uudisti toimintaansa syksyllä 2022, jonka vuoksi he tarvitsevat uutta materiaalia pelikasvattajilleen iltapäiväkerhoonsa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa School of Gamingin pelikasvattajille ohjausmateriaalia iltapäiväkerhojen ohjauksen tueksi. Kun on käytössä materiaalia mitä käyttää iltapäiväkerhoa ohjatessa, helpottaa tämä myös ohjaajien työtä. Tämä kyseinen materiaali sisältää ohjaajille avustavia kysymyksiä ja verkossa monipuolisesti suoritettavia tehtäviä. Avustavat kysymykset ja tehtävät liittyvät uudistuksiin, jotka luovat pohjaa iltapäiväkerhon ohjaukselliselle toiminnalle.

Keräsin opinnäytetyön aineiston teettämällä kyselyn toiminnassa mukana oleville nuorille sekä ohjaajille, havainnoimalla toimintaa iltapäiväkerhossa ja pitämällä verkkovälitteisen aivoriihen ohjaajille. Ainestoa analysoidessani sain luotua iltapäiväkerhon ohjaajille oppaan, joka auttaisi heitä tuomaan uudistuksen osaksi iltapäiväkerhon toimintaa. Kirjoitin oppaan alkuun pienen tiivistelmän, jossa selitetään mikä on iltapäiväkerhon tavoite ja mitä uudistus tarkoittaa iltapäiväkerhon toiminnan kannalta. Sain luotua sinne avustavia kysymyksiä ja tehtäviä. Aineiston avulla sain myös selville, miten iltapäiväkerhoa voisi kehittää entisestään tulevaisuudessa ohjaajien näkökulmasta.

Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää silloin, kun ollaan suunnittelemassa virtuaaliseen nuorisotyöhön ohjausmateriaalia. Opinnäytetyön aikana olen tunnistanut tarpeen virtuaaliselle ohjausmateriaalille pelikasvatusalalla laajemminkin
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste