Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysasiakkaiden palvelupolun kehittäminen : case Tampereen Kulttuurikamari Oy

Suhonen, Jenna (2023)

 
Avaa tiedosto
Suhonen_Jenna.pdf (1.233Mt)
Lataukset: 


Suhonen, Jenna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304215869
Tiivistelmä
Tampereen Kulttuurikamari Oy on vuonna 2001 perustettu osakeyhtiö, jonka alla toimivat
itsenäisinä toimijoina ja tapahtumatiloina Tullikamari sekä tammikuussa 2023 avautunut
Tavara-asema. Tampereen Kulttuurikamari Oy tuottaa ja mahdollistaa tiloillaan ja
toiminnoillaan erilaisia kulttuuritapahtumia, yksityis- ja yritystilaisuuksia sekä tarjoaa
ravintolapalveluita.
Tampereen Kulttuurikamarille tehty opinnäytetyö tutkii sen yritysasiakkuuksia. Yrityksen
toimintaympäristö on murroksessa tammikuussa avautuneen uuden tilan, organisaation
kasvun ja taloudellisten paineiden vuoksi. Sen yritysasiakkuuksia ei ole aikaisemmin tutkittu,
sillä aikaa aktiiviseen kehitystyöhön ei ole löytynyt. Organisaation olisi hyvä löytää myös
uusia tapoja nostaa tilojensa täyttöastetta. Esimerkiksi näistä syistä johtuen organisaatio
haluaa parantaa yritysasiakkuuksien hallintaa sekä tehostaa henkilöstö- ja talousresurssien
käyttöä ja B2B- toimintansa myyntiprosesseja.
Kehittämistyön tavoitteena oli tuottaa tietoa organisaation yritysasiakkuuksien nykytilasta
sekä antaa asiakaslähtöisiä toimenpide-ehdotuksia Kulttuurikamarin tulevaisuutta ajatellen.
Opinnäytetyön kirjallinen tietopohja kerättiin yritysmyynnin maailmasta,
asiakaskokemuksista sekä tapahtuma- ja kulttuurikulttuurialalle ominaisista erityispiirteistä.
Kehittämistyön menetelminä käytettiin Porterin viiden kilpailuvoiman mallia,
palvelumuotoilua, teemahaastatteluja sekä aikaisempien asiakaskyselyiden tuloksien
analysointia. Menetelmät valittiin tukemaan asiakaslähtöistä ajattelua.
Menetelmien kautta saatiin tietoa siitä, mikä tilaajan toiminnassa on hyvää ja mikä vaatii
vielä kehitystyötä. Organisaation sisäisistä haastatteluista kävi ilmi, että sen pitäisi kehittää
yritysasiakkuuksien prosessia, asiakaspalautteiden hallintaa sekä viestintää.
Kulttuurikamarin ulkopuolelta kehittämisehdotukset korostivat yksinkertaisempaa
palvelupolkua sekä ammattitaitoa. Työ tuotti tilaajalle neljä konkreettista
kehittämisehdotusta sekä visuaalisen service blueprintin sekä palvelupolun.
Kehittämistyö tuotti tilaajalleen toivottuja tavoitteita. Kehittämistyö esitellään tilaajalle sekä johtoryhmälle toukokuussa 2023, jonka jälkeen alkanutta kehittämistyötä voidaan jatkaa annettujen kehittämisehdotusten kautta tilaajan niin halutessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste