Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yhteiskuntavastuun viestintä ja asiakaskunnan sitouttaminen Live Nation Finlandilla

Louhesto, Tomi (2023)

 
Avaa tiedosto
Louhesto_Tomi.pdf (1.383Mt)
Lataukset: 


Louhesto, Tomi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304246195
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia tapahtuma-alan yritys Live Nation Finland Oy:n yhteiskuntavastuun viestintää ja selvittää viestinnällisiä keinoja asiakaskunnan sitouttamiseen. Tilaajalla on jalkauttamassa kestävän kehityksen toimenpiteitä liiketoiminnassaan, mutta sen viestinnästä puuttuvat vakiintuneet sisäiset prosessit. Tarpeena oli kartoittaa, millaisilla keinoilla yhteiskuntavastuun viestintää voidaan kehittää asiakasnäkökulmasta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä tavoin yhteiskuntavastuusta viestitään tällä hetkellä tilaajan liiketoiminnassa ja miten sitä voidaan vielä kehittää. Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, jossa oli myös konstruktiivisen tutkimuksen piirteitä. Tutkimustavoitteen perustana oli tutkia, miten asiat ovat ja miten asioita voisi vielä kehittää. Tavoitteena oli myös syvällisesti selvittää yrityksen nykyistä yhteiskuntavastuun strategiaa, johtamista ja viestinnällisiä toimintamalleja.
Opinnäytetyön kehittämismenetelminä käytettiin haastatteluja sekä kilpailijoiden vertailuanalyysia. Haastattelut toteutettiin sisäisesti tilaajan eri asiantuntijoiden kanssa. Haastatteluissa korostuivat yrityksen yhteiskuntavastuun johtaminen, strategia, viestinnän nykyinen tila ja sen kehittämistarpeet. Kilpailijoiden vertailuanalyysissa vertailtiin kahden eri tapahtuma-alan yrityksen ja Live Nation Finlandin vastuuviestintään. Kehittämismenetelmien ja teorian kautta löydettiin mahdollisia kehittämisehdotuksia tilaajan yhteiskuntavastuun viestintään.
Tutkimustuloksissa tarjottiin käytännön ehdotuksia vastuuviestinnän kehittämiseen tapahtuma-alan liiketoiminnassa ja asiakkaille suunnattujen viestintäkanavien näkökulmasta. Ratkaisut pohjautuivat jatkuvuuteen, jonka ratkaisuksi tarjottiin viestintäsuunnitelmaa, erilaisia sisältöehdotuksia ja sidosryhmävaikuttamista. Tuloksissa huomioitiin, että tilaajan yhteiskuntavastuun strategisia linjauksia ohjataan konsernista käsin ja se osin määrittelee, mistä asioista voidaan viestiä. Toisaalta yhteiskuntavastuun viestintää voidaan kehittää paikallisissa toiminnoissa, kuten lyhytaikaisissa operaatioissa ja eri sidosryhmien välillä. Tuloksia pohditaan lopuksi yhteiskuntavastuun näkökulmasta peilaten tilaajan toimialaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste