Bränditutkimus - Case: Tired Uncle Brewing Co.
Pesola, Julia (2023)
Pesola, Julia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304256238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304256238
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Tired Uncle Brewingille. Tavoitteena oli selvittää kuluttajien mielikuvia ja tuntemuksia Tired Uncle Brewingistä panimona. Tarkastelun kohteena oli erityisesti panimon brändi, tuote ja sen tunnettuus markkinoilla. Tutkimustuloksien avulla Tired Uncle Brewing pyrkii kehittämään toimintaa ja vakiinnuttamaan paikkansa muiden pienpanimojen rinnalle.
Tutkimuksessa käytettiin kolmea eri tutkimusmenetelmää selvittääkseen yrityksen tunnettuutta. Kyselylomake toimi määrällisen ja laadullisen tutkimusmenetelmän risteymänä, kun kyselyyn osallistuminen edellytti jo tuotetietoutta tai yritystietoutta Tired Uncle Brewingistä. Kyselyyn vastasi alan harrastajat sekä alan ammattilaiset. Havainnointimenetelmää hyödynnettiin TUB goes Meiccu markkinointitapahtuman pilotoinnissa, joka tuotettiin yhteistyössä Ravintola Meiccun kanssa. Tapahtuman tarkoituksena oli lisätä tunnettuutta paikallisesti. Brändäyksen osalta vertailuanalyysiin valittiin Fat Lizard Brewing, sen ollessa vahvasti brändäytynyt panimo.
Tutkimuksesta saatujen tulosten myötä Tired Uncle Brewing pystyy päivittämään oman brändin ja vastaamaan markkinoiden kilpailuun. Kehittämistoimenpiteitä tarvitaan tuotteen tasalaatuisuudessa, yrityksen tarinan esiintuomisessa, kokonaiskuvan vahvistamisessa sekä visuaalisessa ilmeessä.
Tutkimuksessa käytettiin kolmea eri tutkimusmenetelmää selvittääkseen yrityksen tunnettuutta. Kyselylomake toimi määrällisen ja laadullisen tutkimusmenetelmän risteymänä, kun kyselyyn osallistuminen edellytti jo tuotetietoutta tai yritystietoutta Tired Uncle Brewingistä. Kyselyyn vastasi alan harrastajat sekä alan ammattilaiset. Havainnointimenetelmää hyödynnettiin TUB goes Meiccu markkinointitapahtuman pilotoinnissa, joka tuotettiin yhteistyössä Ravintola Meiccun kanssa. Tapahtuman tarkoituksena oli lisätä tunnettuutta paikallisesti. Brändäyksen osalta vertailuanalyysiin valittiin Fat Lizard Brewing, sen ollessa vahvasti brändäytynyt panimo.
Tutkimuksesta saatujen tulosten myötä Tired Uncle Brewing pystyy päivittämään oman brändin ja vastaamaan markkinoiden kilpailuun. Kehittämistoimenpiteitä tarvitaan tuotteen tasalaatuisuudessa, yrityksen tarinan esiintuomisessa, kokonaiskuvan vahvistamisessa sekä visuaalisessa ilmeessä.