Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen jäsenpalveluprosessin kehittäminen SEL ry:ssä

Laukkanen, Ville (2023)

Avaa tiedosto
Laukkanen_Ville.pdf (1.367Mt)
Lataukset: 


Laukkanen, Ville
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051510910
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää jäsenpalvelun kirjaamisprosessia Suomen
Elintarviketyöläisten Liitossa. Tarkoituksena oli selvittää työn tilaajan nykyinen
toimintatapa jäsenpalvelukirjauksista ja tehdä vertaisarviointi raportoidusti, sekä selvittää
kuinka digitaalista jäsenpalvelukirjaamista on toteutettu alan muilla toimijoilla.
Tehdyssä selvityksessä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusotetta. Aineisto
kerättiin haastattelumenetelmällä. Haastateltavat ovat jäsenpalvelutehtävien asiantuntijoita.
Haastattelut toteutettiin kolmesta eri näkökulmasta ja näin ollen haastattelut poikkesivat
toisistaan. Haastatteluiden näkökulmat olivat: Työn tilaajan edustajien haastattelu nykytilan
selvittämiseksi, vertaisarviontihaastattelu benchmarking-menetelmällä kahden eri
ammattiyhdistystoimijan kanssa ja työn tilaajan jäsenpalvelusta vastaavien
sopimustoimitsijoiden haastattelut.
SEL:n työntekijöiden haastatteluiden tulokset tuottivat aineistoa nykyisestä toimintamallista
ja työyhteisön tietoudesta. Aineistoa hyödyntämällä laadittiin nykytilan menetelmäkuvaus ja
prosessikaavio ja aineisto auttoi myös tietoperustan ja kirjallisuuden valinnassa.
Vertaishaastatteluiden aineiston perusteella laadittiin vertaisarviointiraportti, josta käy ilmi
millaisia etuja ja hyötyjä nämä organisaatiot ovat saavuttaneet digitaalisen järjestelmän
käyttöönotolla.
Opinnäytetyöllä on pyritty tuomaan työn tilaajalle tietoa ja perusteluita digitaalisen
jäsenpalveluprosessin käyttöönotosta ja järjestelmän hyödyntämisestä sekä tukea
järjestelmän mahdolliseen lanseeraukseen organisaatiossa.
 
The purpose of this thesis was to find out the membership service process in the Union of
Finnish Food Workers. The purpose was to find out the job subscriber’s current way of
working with membership service process and to conduct a peer review of how digital
member service process has been implemented by other operators in the sector.
In the survey qualitative research method was used. The data was collected using the
interview method. The interviewed persons were experts in the field of membership services.
The interviews were conducted from three different perspectives and thus the interviews
differed from each other. The perspectives of the interviews were: An interview of the job
subscriber representatives about the current situation, a peer review interview using the
benchmarking method with two different trade union operators, and interviews of the
contract officers responsible for member service.
The results of interviews with SEL employees produced material about the current
operating model and the knowledge of the working community. Using the material, it was
possible to prepare a method description and a process diagram of the current state. The
material also helped with the selection of literature for the knowledge base.
The materials of the peer interviews produced a peer evaluation report, which shows the
advantages and benefits these organizations have achieved by implementing the digital
system.
The thesis aimed to present information and justifications to the job subscriber for the
implementation of the digital member service process and the utilization of the system, as
well as for the possible launch of the system in the organization.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste