Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Positiivisen työntekijäkokemuksen vahvistaminen

Talja-Salo, Heli (2023)

 
Avaa tiedosto
Talja-Salo_Heli.pdf (785.6Kt)
Lataukset: 


Talja-Salo, Heli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212771
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää keinoja vahvistaa kohde organisaation positiivista työntekijäkokemusta. Tutkimus keskittyi työntekijäkokemuksen nykytilaan organisaatiossa ja tarjoamaan kehittämisehdotuksia. Työntekijäkokemukseen panostaminen tuo alalle veto- ja pitovoimaa sekä parantaa työhyvinvointia. Perinteisesti työtä on kehitetty usein asiakaspalvelu edellä, mutta tulevaisuuden haastava työvoimatilanne hoitoalalla edellyttää positiiviseen työntekijäkokemukseen panostamista.
Työn murros haastaa organisaatiot kilpailemaan osaavasta työvoimasta. Positiivisen työntekijäkokemuksen vahvistaminen mahdollistaa työntekijälle paremman työelämän, työnantajalle sitoutuneet työntekijät ja organisaation asiakkaille paremman asiakaskokemuksen.
Teoreettinen viitekehys opinnäytetyössä rakentuu arvoista, organisaatiokulttuurista, motivaatioteorioista ja työntekijäkokemuksesta. Tutkimusmenetelmäksi valikoitui määrällinen eli kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä, vaikka tutkimuksessa on myös kvalitatiivisia piirteitä.
Tutkimustulokset kertoivat organisaation olevan hyvä työnantaja ja työntekijöiden suosittelevan organisaatiota mielellään. Työntekijät kokevat työnsä merkitykselliseksi.
Asiakkailta ja työkavereilta saatu palaute motivoi ja auttaa jaksamaan työssä. Lähes puolet kyselyyn vastanneista on yli 50- vuotiaita, kokeneita pitkään alalla olleita ammattilaisia. Työn kuormitustekijöiksi nousivat riittämätön it-tuki ja työergonomia.
 
Asiasanat: työntekijäkokemus, sitoutuminen, työmotivaatio, työtyytyväisyys
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste