Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Poliisiammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Poliisiammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas EET-projekteihin Poliisiammattikorkeakoulun opiskelijoille : kohderyhmänä 7–9-vuotiaat lapset

Timonen, Jenna (2023)

 
Avaa tiedosto
ON_Timonen.pdf (908.3Kt)
Lataukset: 


Timonen, Jenna
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722595
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on opas, joka on tehty toiminnallisena opinnäytetyönä Poliisiammattikorkeakoulun opiskelijoille, jotka osallistuvat koulun opiskelijaprojekteihin, joissa teemana on ennalta estävä toiminta. Opas on suunnattu erityisesti ennalta estävän työn -projekteihin, joissa kohderyhmänä on 7–9-vuotiaat lapset, mutta opasta voi soveltaa myös muihin ikäryhmiin. Produktin toimivuuden testaaminen ei sisälly tähän opinnäytetyöhön.

Opinnäytetyössä aluksi käydään läpi projektityöskentelyä Poliisiammattikorkeakoulun opiskelijan näkökulmasta. Osiossa kerrotaan mistä projektien ideat tulevat Poliisiammattikorkeakoululle, kuinka ne etenevät ja mitä niissä on hyvä ottaa huomioon. Lisäksi käydään läpi projektin jäsenten tärkeimmät tehtävät sekä niiden sisällöt. Projekti-teeman jälkeen käsitellään poliisin ennalta estävää työtä sekä 7–9-vuotiaan lapsen muun muassa fyysisen kehityksen näkökulmasta. Tätä seuraa Lasten kanssa työskentely -osio, jonka tarkoituksena oli hankkia tietoa aiheesta kyselytutkimuksella. Erittäin heikon vastausprosentin takia päädyttiin käsittelemään perusopetusta Suomessa, Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet –ohjeen pohjalta. Opinnäytetyön lopussa käsitellään produktin syntymistä.

Opinnäytetyötä tehdessä projektityöskentelystä tärkeimpinä asioina nousi esille vastuun jakaminen, jotta vain projektipäällikkö ei hoida kaikkia tarvittavia asioita itse sekä muiden projektiryhmän jäsenten ajan tasalla pitäminen. Lasten kanssa työskennellessä on puolestaan tärkeää huomioida lapsen kehityksen taso, jolloin opetuksesta saadaan lapselle mielekästä ja oppiminen on merkityksellistä. Parhaimmillaan opetuksen ohella lapsi voi myös kehittää muun muassa sosiaalisia taitojaan ryhmätöiden merkeissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste