Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

It takes a village to enable participation and integration : Examining the meaning of social relationships from different perspectives

Foertsch, Lena; Ballestri, Chiara; Farini, Federico; Harju, Anne; Slany, Krystyna; Ślusarczyk, Magdalena; Hautamäki, Tiina; Jousmäki, Henna; Rohr, Margund K. (2023)

 
Avaa tiedosto
It takes a village to enable participation and integration.pdf (559.4Kt)
Lataukset: 


Foertsch, Lena
Ballestri, Chiara
Farini, Federico
Harju, Anne
Slany, Krystyna
Ślusarczyk, Magdalena
Hautamäki, Tiina
Jousmäki, Henna
Rohr, Margund K.
Editoija
Baraldi, Claudio
Routledge
2023
doi:10.4324/9781003341772-4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023081595988
Tiivistelmä
This chapter concerns the importance of social relationships for the integration, participation, and identity formation of children with – and without – migrant background. Carefully differentiating between symmetric and asymmetric relationships, the chapter examines the impact of the social contexts in enabling or inhibiting the development of a hybrid identity and integration, but also how children experience, construct and shape their social environments. Analyses of interviews with children and professionals highlight the importance of identity construction and point to the consequences of such constructions for children's participation and integration. The interviews reveal commonalities and differences between dimensions of interest (e.g. developmental outcomes), social contexts (e.g., in providing opportunities and barriers), and perspectives (e.g. children vs. professionals). For example, while children's understanding of belonging and identity is often linked to everyday practices, teachers are focusing more on children’s achievement and emphasising its importance for participation and integration beyond school life.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste