Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Poliisiammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Poliisiammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videoita voimankäytön, taktiikan ja johtamisen kouluttamiseen Helsingin Hälytys- ja valvontayksikössä

Kauppinen, Anssi (2023)

 
Avaa tiedosto
ON_Kauppinen.pdf (404.9Kt)
Lataukset: 


Kauppinen, Anssi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023112331185
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön produktina on tuotettu neljä koulutusvideoita voimankäytön, taktiikan ja johtamisen kouluttamisen tueksi. Ne on suunniteltu Helsingin poliisilaitoksen Hälytys- ja valvontayksikön tarpeisiin toimimaan visuaalisina koulutuskortteina tärkeiksi koetuista aiheista ja sellaisista, joita ei ole vielä kattavasti pystytty kouluttamaan henkilöstölle. Videoiden avulla toimintamalleja yhdenmukaistetaan edelleen, ja ne saadaan laajemmin henkilöstön tietouteen.

Videoiden aiheet ovat: vaarallisen henkilön kiinniotto ajoneuvosta, henkilön kiinniotto julkisesta kulkuvälineestä, kohteen haltuunotto (hiljainen piiritys) ja porraskäytävän haltuunotto kerrostalon aseuhkatehtävällä. Videoista on leikattu myös monia lyhyempiä pätkiä. Pääasiallista kohderyhmää ovat voimankäytön ja johtamisen kenttäkouluttajat sekä kenttäjohtajat. Videot on kuitenkin suunniteltu niin, että ne hyödyttävät kaikkia tasoja yksittäisestä suorittajasta yleisjohtajaan. Videoilla esitettyjä tilanteita käsitellään erityisesti tilannejohtajan näkökulmasta. Koulutusvideoita voidaan hyödyntää monipuolisesti erilaisissa koulutuksissa, itseopiskeluna sekä kertaavana materiaalina. Erilaiset oppijat hyötyvät videoiden tavasta esittää asiat muun muassa näyttämisen, kuulemisen ja tekstin kautta. Videoiden käytettävyyttä opiskelumateriaalina käsitellään pedagogisesta näkökulmasta erityisesti oman ajattelun, motivaation ja vastuun kautta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste