Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lahden kaupunginteatterin ryhmämyynnin kehittäminen

Elpiö, Suvi (2023)

 
Avaa tiedosto
Elpio_Suvi.pdf (867.6Kt)
Lataukset: 


Elpiö, Suvi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121135830
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tilaaja on Lahden kaupunginteatteri. Lahden kaupunginteatteri on perinteikäs täyskunnallinen VOS-rahoituksen piirissä oleva ammattiteatteri. Lahden kaupunginteatterin tarve on kehittää ryhmämyyntiä ja tarkastella siihen liittyviä lisäpalveluita. Tässä opinnäytetyössä pyrittiin tuomaan asiakkaiden näkökulmia huomioon ja kehittämään palveluita toiveiden ja tarpeiden perusteella.

Opinnäytetyön menetelminä käytettiin haastattelua Lahden kaupunginteatterin ryhmänjohtajille. Ryhmänjohtajat ovat ryhmien kokoonkutsujia ja vastaavat käytännön järjestelyistä sekä yhteydenpidosta ryhmämyyntiin. Tehtävässä tehtiin benchmarkkaus Tampereen Teatterin sekä Oulun teatterin ryhmämyynnissä työskenteleville henkilöille, sekä asiakaskysely, joka julkaistiin avoimesti Lahden kaupunginteatterin verkkosivujen kautta, Facebookissa sekä lähetettiin teatterin uutiskirjeen tilanneille. Kyselyyn saivat vastata kaikki, eikä kokemusta ryhmänjohtajuudesta tai ryhmän mukana teatterissa käynnistä tarvittu. Haastatteluissa pyrittiin saamaan ryhmänjohtajilta tietoa toiminnan kehittämiseksi ja pysyvän asiakassuhteen vaalimiseksi. Benchmarkkauksessa tutkittiin muiden teattereiden hyviä käytäntöjä ja pohdittiin Lahden kaupunginteatterille sopivia keinoja kehittämistyöhön. Työn tekemiseen käytettiin lisäksi muuta tietoperustaa mahdollisimman laajasti.

Haastattelujen, benchmarkkauksen ja kyselyn tulokset analysoitiin ja niiden pohjalta nostettiin esiin kehittämisen tarpeita ja keinoja kehittämiseen. Kehittämisajatukset ovat suuntaa antavia ja niitä voidaan käyttää myynnin ja markkinoinnin tukena. Kehittämistyön keskeisenä havaintona voidaan pitää asiakastyytyväisyyden merkitystä pitkän asiakassuhteen vaalimisessa. Kehittämisehdotuksissa uusien ryhmänjohtajien huomioiminen ja yhteistyö eri toimijoiden kanssa nousevat esiin. Jatkuva vuoropuhelu ryhmänjohtajien kanssa mahdollistaa laadukkaan asiakaskokemuksen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste