Pegasos Runoratsu- taidefantasia Taiteen perusopetuksen oppilaitosyhteistyö Keravalla
Kammonen, Juuli (2023)
Kammonen, Juuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336926
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336926
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kuvataan Keravan musiikkiopiston vuonna 2022 toteuttama Pegasos- Runoratsu hanke ja sen toteutusvaiheet. Opinnäytetyössä on kuvattu hankkeen tuotantomallit ja lisäksi musiikkiopiston toteuttamat työpajat, jotka olivat uusi tulokulma konserttielämyksen syventämiseksi keravalaisille lapsille. Hankkeen kuvauksen ja haastattelujen avulla pyritään avaamaan Keravalla toimivien taideoppilaitosten (Keravan kuvataidekoulu, Keravan musiikkiopisto ja Keravan tanssiopisto) välistä yhteistyötä ja löytämään mahdollisia kehittämiskohteita.
Kerätyn aineiston avulla opinnäytetyössä pohditaan millaista yhteistyötä oppilaitosten välillä voi olla, mikä on toimivaa, mikä palvelee sekä oppilaitoksen oppilaita, opettajia kuin myös ”kokijoita” ja minkälaiset mallit on koettu toimiviksi juuri Keravalla.
Opinnäytetyön menetelminä on käytetty haastatteluja sekä dokumenttianalyysiä.
Opinnäytetyöni tarkoituksenani on antaa keravalaisille tpo-oppilaitoksille välineitä yhteisen toiminnan kehittämiseksi. Sen lisäksi pyrin avaamaan muille taideoppilaitoksille mahdollisuuden rikastuttaa toimintaansa erilaisten toimiviksi koettujen yhteistyömallien avulla. Yhteistyön lisääntyessä, voidaan mahdollistaa taiteen perusopetuksen oppilaitosten oppilaille monipuolisempi väylä oman taiteen tulkintaan ja kasvuun taiteilijana ja taiteen kokijana.
Kerätyn aineiston avulla opinnäytetyössä pohditaan millaista yhteistyötä oppilaitosten välillä voi olla, mikä on toimivaa, mikä palvelee sekä oppilaitoksen oppilaita, opettajia kuin myös ”kokijoita” ja minkälaiset mallit on koettu toimiviksi juuri Keravalla.
Opinnäytetyön menetelminä on käytetty haastatteluja sekä dokumenttianalyysiä.
Opinnäytetyöni tarkoituksenani on antaa keravalaisille tpo-oppilaitoksille välineitä yhteisen toiminnan kehittämiseksi. Sen lisäksi pyrin avaamaan muille taideoppilaitoksille mahdollisuuden rikastuttaa toimintaansa erilaisten toimiviksi koettujen yhteistyömallien avulla. Yhteistyön lisääntyessä, voidaan mahdollistaa taiteen perusopetuksen oppilaitosten oppilaille monipuolisempi väylä oman taiteen tulkintaan ja kasvuun taiteilijana ja taiteen kokijana.