Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ammattiosaajan työkykypassi S2 opiskelijoille — Käyttöönotto, vaikuttavat tekijät ja menetelmät koulutuksen järjestäjän näkökulmasta

Paatela, Christian (2024)

 
Avaa tiedosto
Paatela_Christian.pdf (1.352Mt)
Lataukset: 


Paatela, Christian
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402082703
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan yhteiskunnan teknologisoitumisen vaikutuksia ihmisten liikuntatottumuksiin. Teknologian lisääntyessä fyysinen aktiivisuus on vähenemässä, ja monet perinteiset liikunnan muodot, kuten raskas fyysinen työ, ovat vähentyneet. Opinnäytetyö keskittyy erityisesti S2 aikuisopiskelijoiden liikkumistottumuksiin Luksian Espoon kampuksella.

Tutkimuksessa esitellään valtakunnallisia liikuntaan liittyviä tutkimustuloksia ja arvioidaan SAKU ry:n Ammattiosaajan työkykypassin nykytilannetta. Painopiste on S2 opiskelijoiden hyvinvoinnissa ja liikkumistottumuksissa. Opinnäytetyössä pyritään kehittämään työkaluja ja toimintamalleja, joiden avulla Ammattiosaajan työkykypassia voidaan opettaa sujuvasti S2 opiskelijoille ja motivoida heitä liikkumaan.

Kehitystyö kohdistuu uuden S2-materiaalin käyttöönottoon sekä opetustapojen ja -materiaalin jatkuvaan parantamiseen. Opinnäytetyössä käsitellään myös puhelinsovelluksen kehitystä ja sen käyttömahdollisuuksia S2 opiskelijoille. Käytännön toimien ja oppimisen kautta on pyritty vahvistamaan S2 opiskelijoiden työkykyä ja hyvinvointia Ammattiosaajan työkykypassin avulla.

Yhteenvetona opinnäytetyö tarjoaa SAKU ry:lle arvokasta tietoa S2 opiskelijoiden tukimateriaalin kehittämisessä ja Ammattiosaajan työkykypassin opettamisessa. Opinnäytetyön tekijä näkee oman panoksensa merkittävänä pioneerityönä, sillä hän on ensimmäisenä ammatillisena ohjaajana opettanut jatkuvasti työkykypassia S2 aikuisopiskelijoille Luksian Espoon kampuksella. Opinnäytetyön tavoitteena on toimia käytännön esimerkkinä muille oppilaitoksille ja antaa suuntaa S2 opiskelijoiden tukemisessa ja liikkumisen edistämisessä.
 
The thesis examines the impact of societal technologization on people's physical activity habits. As technology advances, physical activity is decreasing, and many traditional forms of exercise, such as heavy physical labor, have diminished. The thesis focuses specifically on the movement habits of S2 adult students through the work ability passport at Luksia, Espoo campus.

The study presents nationwide research results related to physical activity and evaluates the current status of SAKU ry's Vocational Expert's Work Ability Passport. The emphasis is on the well-being and movement habits of S2 students. The thesis aims to develop tools and methods for effectively teaching the Vocational Expert's Work Ability Passport to S2 students and motivating them to engage in physical activity.

The development work focuses on the implementation of new S2 material and continuous improvement of teaching methods and materials. The thesis also addresses the development of the mobile application and its usability for S2 students. Through practical actions and learning, efforts have been made to strengthen the work ability and well-being of S2 students through the Vocational Expert's Work Ability Passport.

In summary, the thesis provides valuable information to SAKU ry for the development of support materials for S2 students and the teaching of the Vocational Expert's Work Ability Passport. The author sees their contribution as a significant pioneering effort, being the first vocational instructor to continuously teach the work ability passport to S2 adult students at Luksia's Espoo campus. The goal of the thesis is to serve as a practical example for other educational institutions and provide guidance in supporting and promoting the physical activity of S2 students.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste