Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Humanistinen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Le Bloom -ravintolan asiakastyytyväisyys ja toiminnan kehittäminen: after work -kulttuurin luominen ravintolaan

Vasama, Emilia (2024)

 
Avaa tiedosto
Vasama_Emilia.pdf (2.196Mt)
Lataukset: 


Vasama, Emilia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405038953
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia 21−60-vuotiaden ihmisten after work käytäntöjä ja hyvän after work -paikan kriteerejä. Tutkimukseen haettiin työikäisiä ihmisiä, jotka työskentelevät toimistoissa, yrityksissä tai etänä. Tulosten avulla kehitetään ravintolan toimintaa ja palveluita luomalla uutta liiketoimintaa sekä parannetaan yrityksen kannattavuutta.

Opinnäytetyössä on kerätty tutkimukseen ja kehitysprosessiin liittyviä kirjallisuuden lähteitä ja relevantteja artikkeleita. Työssä on reflektoitu myös opinnäytetyön tekijän työkokemusta sekä ammatillista näkemystä aiheen ympärillä.

Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisella Google Forms -kyselytutkimuksella. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa asiakastyytyväisyyttä ravintolan nykyiseen toimintaan, sekä selvittää ihmisten toiveita ja tärkeyskriteerejä after work -paikan suhteen. Nykyisen toiminnan arvioinnin avulla varmistutaan, ettei ravintolan nykyisessä toiminnassa ole suuria muutoksia vaativia kehityskohtia. Uutta palvelua kannattaa lähteä rakentamaan hyvälle ja toimivalle pohjalle.

Asiakaskokemuksen ja palautteiden perusteella voidaan kehittää ja muokata palveluita hyödyntämällä palvelumuotoilun prosesseja. Asiakkaan osallistaminen palvelumuotoilun prosessiin takaa asiakaslähtöisen lopputuloksen, jossa asiakkaan toiveet ovat keskiössä.

Tutkimukseni perusteella tärkeimmät tekijät asiakkaille after work paikan valinnassa ovat paikan sijainnin helppous, hyvät ja houkuttelevat tarjoukset sekä vaivattomuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste